رایزنی وزیران امور خارجه ایران و قزاقستان

۰۶اردیبهشت،

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط ایران و قزاقستان، تاکید کرد: روابط تهران – آستانه روابطی ویژه است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی‌اکبر صالحی روز جمعه در حاشیه برگزاری سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای قلب آسیا در دیدار با یرلان ادریس اف همتای قزاقستانی خود با بیان این مطلب افزود: اراده و عزم رهبران دو کشور گسترش و تقویت مناسبات برادرانه در تمامی ابعاد است.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور نیز با برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی در آینده نزدیک، راه‌اندازی خط ریلی مهم ایران – ترکمنستان و قزاقستان در ماه آینده، بیش از پیش گسترش یابد و همکاری گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور نیز فعال‌تر شود.

صالحی با ابراز خوشنودی از برگزاری موفق اجلاس وزرای خارجه کشورهای قلب آسیا، از میزبانی عالی قزاقستان در نشست‌های آلماتی ۱ و ۲ و رایزنی‌های صورت گرفته در این خصوص از سوی قزاقستان، قدردانی کرد.

وی همچنین از وزیر امور خارجه قزاقستان برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد.

یرلان ادریس اف وزیر امور خارجه قزاقستان نیز روابط دو کشور را عالی توصیف کرد و بر ضرورت تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های حمل و نقل و ارتباطات، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و فعال‌تر شدن همکاری گروه‌های دوستی پارلمانی تاکید کرد.

وی با اشاره به نشست وزرای امور خارجه قلب آسیا با محوریت افغانستان گفت: حضور هیات جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس بسیار مهم بود، چراکه شما نزدیکترین همسایه افغانستان و کشور تاثیرگذار در منطقه میباشید.

ادریس اف با اشاره به تلاش‌ها در جهت استقرار ثبات امنیت و توسعه در افغانستان تصریح کرد که با توسعه اقتصادی و تقویت زیرساختها و ارتباطات در افغانستان، مبادلات تجاری، فرهنگی و آموزشی نیز توسعه می‌یابد.

بر اساس این گزارش، صالحی همچنین در حاشیه سومین اجلاس کشورهای قلب آسیا با وزرای امور خارجه افغانستان، ترکیه، تاجیکستان، هند، سوئد، لتونی و معاونان وزرای امور خارجه عراق و عربستان نیز پیرامون روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و سایر موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.