ربات انسان نمای خواننده به بازار آمد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

این ربات خواننده به نام Telenoid توانایی درک و تقلید ملودی ها را دارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی؛ آهنگ های محبوب خود را می توانید در این ربات ذخیره نمایید.

براساس این گزارش تفسیری رباتی متخصص خوانندگی که ملودی های آهنگ را از روی مدارها و میکروچیپ های ساخته شده می خواند.

ربات telenoid که در دانشگاه پالرمود با همکاری دانشگاه اوزاکای ژاپن به تولید رسید توانایی خود را در تقلید صدا در نمایشگاه رباتیک ۲۰۱۲ در میلان به نمایش گذاشت.

بر این اساس telenoid رباتی که از نظر ظاهری شبیه شخصیت کارتونی کاسپر است قادر به خواندن ملودی ها و تقلید حرکات سر، تنه، بازو ها و لب است.

این ربات، یک ربات نمی باش بلکه مانند یک انسان اصوات را می شوند و می تواند آنها را تقلید کند.

بر اساس این گزارش تفسیری، این ربات فقط با گوش دادن به آواز کسی در چند ثانیه بلافاصله قادر به درک و یادگیری و تکرار و همچنین بداهه گویی لحن می باشد.

روزاریو سوربلویکی از مسئولان ایتالیایی این پروژه که در ۵گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه پالرمو مشغول به کار است، گفت: در صورتیکه متن در اختیار ربات قرارداده شود عمل تقلید نمودن این ربات بهبود خواهد یافت.

در ماههای اخیر telenoid با هدف بیشتر نمودن هوش مورد آموزش قرار گرفت.

سروبلو اضافه نمود: این ربات می تواند برنامه های عملی مهمی را نیز انجام دهد به طور مثال انجام تعامل این ربات با اشخاص مسن، به طوریکه با خواندن این آهنگ می تواند به اشخاص مسن مبتلا به آلزایمر در درمانشان کمک کند تا روند بیماریشان کند تر شود.

وی ادامه داد: در آینده ازاین ربات برای طراحی ربات های تازه که قادر به نشان دادن عواطف انسانی باشند استفاده خواهیم نمود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.