رتبه اول وزارت ارتباطات در خصوصی سازی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا کنون هزار و۸۵۵ پروانه به جز دفاتر ارتباطی به بخش خصوصی اعطا کرده ایم و در بخش خصوصی سازی وزارت ارتباطات رتبه اول را در این حوزه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری امروز خود با اشاره به تشکیل ستاد حمایت از تولیدات بومی فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: : این ستاد در دی ماه سال گذشته با عنوان ستاد بومی فاوا تشکیل شد و با نامگذاری امسال به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنوان این ستاد به حمایت از تولیدات بومی فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییر نام داد که هدف اصلی آن حمایت از تولیدکنندگان داخلی است. 
وی افزود: در همین راستا تجاری سازی تولیداتی که تا کنون به مرز انبوه رسیده‌اند در اولویت کاری این وزارتخانه قرار دارد و تشکیل کمیته واردات برای وارد کردن نمونه ،حمایت‌های مالی و پرداخت وام های کم بهره برای شرکت‌های فناور که تولید داخلی را دنبال می کنند، از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای حمایت از تولید داخلی است.  
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تقی پور ماموریت اصلی برگزاری همایش ها با این محوریت را برای حمایت از تولید داخلی عنوان کرد و گفت: هدف اصلی این ستاد حمایت از تولید داخل است.
 وی همچنین اظهار کرد:‌ استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای شبکه‌های اپراتورهای موجود از دیگر اقدامات ستاد بومی سازی فاوا است. 
 وی با بیان تولید ۱۵۰ قلم کالای ارتباطی و مخابراتی در داخل کشور ادامه داد:‌ انواع کابل‌های مخابراتی، تجهیزات غیرفعال در شبکه‌ها، آنتن، دکل مخابراتی، کانکس، سوئیچ، منابع تغذیه، سیستم های انتقال و نرم افزارهای مربوط به امنیت شبکه و صورتحساب گیری به طور کل در داخل تولید می‌شود. 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ممنوع بودن ورود نرم افزارهای خارجی تاکید کرد: طراحی و مدیریت شبکه ها در داخل انجام می‌شود و قابلیت تولید نرم افزارها با هر فناوری در داخل وجود دارد فقط در بحث تجهیزات امکانات برای رقابت با شرکت های مطرح به قدر کافی مهیا نیست./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.