رتبه ممتاز در مدیریت بحران کشور، متعلق به اصفهان است

به گزارش ایرنا،ˈ منصور شیشه فروشˈعصر شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان اصفهان که به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی در استانداری اصفهان برگزار شد، افزود : به دلیل اهمیت این موضوع ۲۰ اکتبر به نام کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد:ایران در بلایای طبیعی رتبه پنجم آسیا و در جهان رتبه دهم را دارد.

وی به کاهش بلایا و حوادث طبیعی استان اصفهان در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: این مهم با همکاری،هماهنگی وهمدلی مسئولان ،مدیران ومردم اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه حادثه همیشه بلا نیست و پدیده های طبیعی جزو لاینفک طبیعت هستند، گفت: حوادث آنگاه که در آن بشر دخالت دارد، تبدیل به بلا می شود .

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان با اشاره به موقعیت استان در مرکز چهار راه ارتباطی کشور افزود: : اصفهان با ۱۱۰ هزار امدادگر آموزش دیده در کشور خوش درخشیده است.

وی با اشاره به اقدامات استان اصفهان در زلزله بم و سایر حوادث در کشور گفت:پنج هزار واحد مسکونی از استان اصفهان در بم ساخته شد.

شیشه فروش با بیان اینکه اصفهان جانشین سازمان مدیریت بحران در کشور است، گفت: طرح جامع مدیریت بحران استان توسط دانشگاه صنعتی در حال تهیه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خشکسالی های اخیر گفت: برای بررسی و رفع این مشکل تاکنون ۴۷۰ جلسه در استان تشکیل و بخوبی این موضوع مدیریت شده است.

وی کنترل آفت های گیاهی،بیماریهای سالک،تب کنگو،برگزاری ۱۲همایش بزرگ علمی،انجام طرح زوج و فرد خودروها را از دیگر اقدامات مدیریت بحران اصفهان با همکاری سایر دستگاهها نام برد.

شیشه فروش با اشاره به موضوع تعطیلی پنجشنبه ها در استان اصفهان نیز گفت:این مورد برای حفظ محیط زیست ، جلوگیری از آلودگی هوا و مدیریت در مصرف انرژی درحال بررسی است.

وی با بیان اینکه اصفهان رتبه ممتاز را در برگزاری مانور در کشور دارد، گفت:با اعتباری که به بدنه مدیریت بحران استان تزریق شد،بیش از یک هزار پروژه برای آمادگی و مقابله سازی با حوادث اجرا شد.

وی همچنین اظهار کرد : امسال ۹۰ درصد حوادث استان اصفهان که بیشتر آنها حریق بود، کاهش یافته است.

پ//۱۰۴۲/۸۱۱۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.