ردصلاحیت به معنی کافر بودن نیست؛ کاندیداها باید مطیع قانون باشند

۲۸اردیبهشت،

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: قانون شورای نگهبان را مسئول بررسی صلاحیت کاندیداها تعیین کرده و همه از جمله کاندیداها و طرفدارانشان باید از قانون تبعیت کرده و به آن احترام بگذارند.

تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور مشاور ویژه نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر تمکین به نظر شورای نگهبان از سوی تمامی کاندیداهای ثبت‌نام‌کننده برای انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ گفت: وظیفه تائید صلاحیت کاندیداها با شورای نگهبان است و تمام کسانی که با مطالعه قانون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند، باید بدانند که نمی‌توان بر کار شورای نگهبان ایراد گرفت، چرا که این شورا تمامی جوانب لازم را در نظر می‌گیرد.

وی با اشاره به ارائه برنامه‌های کاندیداها به شورای نگهبان، افزود: این کار، کار پسندیده‌ای بود که شورای نگهبان در دستور کار خود قرار داده است که علاوه بر شاخص‌هایی مانند اعتقادات دینی اخلاقی، و رجال بودن، شاخص دیگری مانند” ارائه برنامه” را اضافه کرده است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: امیدواریم کسانی که با مجوز شورای نگهبان به فعالیت‌های انتخاباتی خود می‌پردازند رعایت اخلاق را اولویت خود قرار دهند و در صورت شکست بهانه‌گیری نکنند و حتی اگر کسی موفق نشد صلاحیت خود را از شورای نگهبان بگیرد، بداند که این پایان خط نیست بلکه می تواند در سایر مسئولیت‌ها به نظام و انقلاب کمک کند.

ذوالنور با بیان اینکه رد شدن از شورای نگهبان به معنای کافر بودن نیست، تصریح کرد: اشخاص رد صلاحیت شده فقط قابلیت و توانایی لازم را برای جایگاه ریاست جمهوری ندارند، اما در حوزه‌های دیگر توان خدمت کردن را دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قانون، شورای نگهبان را مسئول بررسی صلاحیت کاندیداها تعیین کرده و همه باید در برابر آن تسلیم شویم. از من طلبه گرفته تا طرفدارهای کاندیداها باید از قانون تبعیت کرده و به آن احترام بگذاریم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.