رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای گامی موثر در جهت کاهش آسیب پذیری کاربران

متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی در زمینه آسیب شناسی بازی‌های رایانه‌ای گفت:رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای با توجه به گروه سنی اقدامی موثردر کاهش آسیب پذیری کاربران بخصوص کودکان و نوجوانان است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مجید ابهری با بیان اینکه رده بندی بازی های رایانه ای اقدامی مفید در کاهش آسیب های ناشی از تولیدات گیم است، افزود: در زمینه رده بندی سنی بازی های رایانه ای باید به خانواده ها و مربیان مدارس اطلاع رسانی دقیق شود تا آنها بر اساس گروه سنی بازی های مناسب را برای کودکان، نوجوانان و جوانان تهیه کنند.

به عقیده این متخصص علوم رفتاری، نکته قابل توجه در بازی های رایانه ای سطح کیفیت بازی ها در زمینه الگوسازی رفتاری است چرا که بسیاری از بازی های خارجی به دلیل پرداختن به صحنه های هیجانی و خشونت برای نسل امروز مناسب نیست.

ابهری به ضرورت تولید بازی های رایانه ای مناسب با فرهنگ ایرانی اشاره کرد و توضیح داد: تعداد بازی های رایانه ای تولید شده داخلی نسبت به بازی های خارجی قابل مقایسه نیست تراز کردن  این روند، عزم جدی تولید کنندگان داخلی را در زمینه سرمایه گذاری برای تولید بازی رایانه ای ایرانی طلب می کند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر این که درتولید بازی رایانه ای باید به سلیقه مخاطب توجه شود،گفت: تولیدکنندگان بازی با سلیقه سنجی و شناسایی مخاطب و بهره گیری از جذابیت های بصری می توانند سطح پذیری مخاطبان بازی های ایرانی را ارتقا بخشند.

دانش آموخته آسیب شناسی اجتماعی ورود بخش خصوصی در صنعت گیم کشور را در بهبود کیفیت تولیدات داخلی مفید دانست و افزود: به کار گرفتن ظرفیت های فنی و تخصصی واحدهای خصوصی شناخته شده در این عرصه بسیار ضروری است و با ورود بخش خصوصی، دولت می تواند در بخش مدیریتی و نظارتی  موفق عمل کند.

ابهری ادامه داد: برای رفع مشکلات ناشی از مصرف بی رویه از رایانه، خانواده ها باید روابط اجتماعی خود را گسترش دهند و ارتباط نزدیکتری با مدارس داشته باشند و در کنار انجام مسایل گفته شده می توانند ساعت استفاده از بازی های رایانه ای را برای فرزندان با مرور زمان کاهش و بازی های مناسب فکری و حرکتی را جایگزین کنند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.