«رد پا» مالکوم رز در ایران به جلدهای پنجم و ششم رسید

زینب رضایی مترجم مجموعه کارآگاهی «ردَ پا» نوشته مالکوم رز، به خبرنگار مهر گفت: دو جلد دیگر از این مجموعه را که شامل جلدهای ۵ و ۶ می‌شود در دست ترجمه دارم که انتشارات پیدایش قرارست آنها را تا پایان سال به چاپ رساند.

وی ادامه داد: هنوز نام فارسی این کتاب‌ها را قطعی نکرده‌ام و پس از نهایی شدن ترجمه‌ها و با همفکری ناشر اسم کتاب‌ها تعیین خواهد شد.

این مترجم با اشاره به اینکه جلدهای اخیر این مجموعه هم در ادامه جریان داستانی جلدهای قبلی است، بیان کرد: در این کتاب‌ها هم مسایل جنایی و کارآگاهی دنبال می‌شود و لوک هاردینگ کاراگاه نوجوان به همراه دستیار روباتی‌اش به حل معماها می‌پردازد.

رضایی افزود: این کتاب‌ها هم با مسایل علمی از جمله شیمی و زیست‌شناسی آمیخته است و هنوز هم این مجموعه برای خود من به عنوان یک مترجم جذاب است به ویژه اینکه اصلا نمی‌شود پایان داستان‌ها را حدس زد.

وی در توضیح بیشتر این مجموعه مالکوم رز عنوان کرد: من یک سال پیش که سایت نویسنده را چک کردم متوجه شدم جلد هفتم مجموعه «رد پا» را هم می‌نویسد ولی ما در ایران فعلا تا جلد ششم را در اختیار داشتیم و با این حساب از چاپ جهانی آن عقب نیستیم.

مترجم «گناه» در پایان گفت: مالکوم رز از نویسندگان محبوب نوجوانان در انگلستان است و مجموعه «رد پا» نیز جزو آثار پرفروش محسوب می‌شود.

مالکوم رز، نویسنده مشهور رمان‌های جنایی نوجوانان، پیش از اینکه نویسنده شود، استاد شیمی دانشگاه بوده است. او تاکنون ۲۵ رمان جنایی نوشته است که ۶ جلد آن در قالب مجموعه‌ای به نام «تعقیب و گریز» منتشر شده‌ است. رز تاکنون جایزه کتاب آنگوس و کتاب سال لانکاشایر را دریافت‌ کرده است. این نویسنده اکنون در شفیلد انگلستان زندگی می‌کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.