رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت ۴ ؛ هفته آینده

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش گفت:‌ رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت۴ با محوریت این قرارگاه و با شرکت نیروهای هوایی، زمینی و دریایی ارتش ، نیروهای هوایی و زمینی سپاه و بسیج هفته آینده برگزار می گردد.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ، امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی در نشست خبری این رزمایش افزود: رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت ۴ دو سویه و ماموریت اصلی آن دفاعی و پدافندی است که در منطقه ای به وسعت بیش از ۸۵۰ هزار کیلومتر مربع شامل استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و بخشی از استان های فارس و یزد برگزار خواهد شد.
وی مدت این رزمایش را چهار روز اعلام و اضافه نمود: سامانه های رادارهای دوربرد ثابت و تاکتیکی، سامانه های شنود الکترونیکی ثابت ، تاکتیکی و پرنده، دیدبان های هوشمند و مجهز به سامانه های الکترونیکی، هواپیماهای طرح پدافندی، شکاری و بمب افکن های دشمن فرضی، هواپیماهای ترابری و سوخت رسان ، هواپیماهای بدون سرنشین، سامانه های جنگ الکترونیک آفندی و پدافندی ، سامانه های موشکی ارتفاع پست، متوسط و بالا و سامانه های توپخانه ای با کنترل راداری و غیر راداری از تجهیزاتی است که در رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت ۴ از آنها استفاده خواهد شد.
سرتیپ اسماعیلی درباره تفاوت این رزمایش با دیگر رزمایش های دیگر گفت:رزمایش قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا دوسویه و مشترک با حجم وسیعی از شرکت نمایندگان نیروهای ارتش، سپاه و بسیج برگزار می گردد و طراحی و اجرای آن نیز در نوع خو متفاوت است.
وی افزود: در این رزمایش سامانه ها و عناصر پدافند هوایی از چگونگی حمله اطلاعی ندارند اما باید سیاست های دفاعی و اجرایی را در صحنه اجرا نمایند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش، نمایش بخشی از توانمندی های پدافند هوایی و ارتقاء توان رزمی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش را از اهداف این رزمایش برشمرد.
سرتیپ اسماعیلی گفت: در این رزمایش تاکتیک های تازه  متناسب با تهدیداتی که اخیرا در بعضی مناطق جهان ملاحظه شده است تمرین خواهد شد البته بعضی تاکتیک ها آشکارا اجرا می گردد اما بسیاری از تاکتیک ها در لایه های پنهان باقی خواهد ماند.
وی چابکی و چالاکی سامانه ها و عناصر پدافند هوایی را از دیگر اهداف برگزاری رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت۴برشمرد و افزود:‌ در این رزمایش به یگان های واکنش سریع که برای مناطق هوایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا پیش بینی شده اند ماموریت های جداگانه و ویژه ای ابلاغ می گردد تا سطح چابکی و چالاکی آنها در مواقع بحرانی ارزیابی شود.
سرتیپ اسماعیلی گفت: پدافند غیرعامل از دیگر اهداف این رزمایش است تا اختفا و استتار عناصر و تجهیزات و نیروی انسانی و نیز فریب دشمن در موضوع سامانه های رعب آزمایش شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش افزود: از دیگر اهداف این رزمایش، جنگ الکترونیک است که دشمن فرضی به صورت آفندی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش به صورت پدافندی انجام خواهند داد و بخشی از سامانه های جنگ الکترونیک بومی و بهینه سازی شده به کارگیری خواهند شد .
وی اضافه نمود: این سامانه ها به پهپادها ، رادارها و سامانه های شنود الکترونیکی متصل خواهند بود.
سرتیپ اسماعیلی گفت: بیش از هشت هزار نیروی عملیاتی، پشتیبانی رزمی و پشتیبانی عمومی از نیروهای ارتش ، سپاه و بسیج در این رزمایش حضور دارند و اینها علاوه بر نیروهایی می باشند که ماموریت های عادی خود را در مناطق رزمایش انجام می دهند.
وی همتاسازی آموزش را از اهداف برجسته این رزمایش دانست و گفت: در این رزمایش ، درجه داران ، کارمندان، کارشناسان و کارشناسان ارشد در بخش هایی از سامانه های پدافندی ، قبول مسئولیت خواهند نمود تا آموخته های آکادمیک خود را در صحنه رزمی پیاده نمایند .
وی گفت: یکی دیگر از اهداف رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت ۴،  کنترل وضع بحران حین بحران است به طوری که از وقت آغاز رزمایش ، ایجاد وضع بحرانی در منطقه خارج ازرزمایش به منطقه رزمایش اعلام می گردد که چگونگی برخورد با این وضع ، نوعی نبرد نامتقارن خواهد بود.
سرتیپ اسماعیلی گفت:‌ آزمایش سامانه های راداری و موشکی بومی و بهینه سازی شده در صنعت دفاعی، دانشگاهی و آماد و پشتیبانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا از دیگر اهداف این رزمایش است.
وی افزود: در این رزمایش عملیات پدافندی شبانه مانند سوخت رسانی هوایی و کنترل هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین را محک خواهیم زد.
سرتیپ اسماعیلی اضافه نمود: در بخش هواپیماهای بدون سرنشین دو هدف را پیگیری می کنیم که هدف اول، انهدام هواپیماهای بدون سرنشین مهاجم دشمن فرضی و یا بر زمین نشاندن آن با سامانه های جنگ الکترونیک و هدف دوم، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین پدافندی در شناسایی دشمن است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش گفت: پیام رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت۴ همانند سایر رزمایش های نیروهای مسلح و با توجه به سیاست های دفاعی کشورمان،  پیام صلح و دوستی، آرامش و ثبات و منافع مشترک برای کشورهای دوست و برادر در منطقه است اما سیاست های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به هر تهاجمی از هر کشوری ، پاسخ جدی خواهد بود.

سامانه دفاع از تاسیسات هسته ای از لایه های پنهان دفاعی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش گفت: سامانه دفاع از تاسیسات هسته ای از لایه های پنهان دفاعی کشور است و وقتی بخشی از تاکتیک های ما در این باره نشان داده می گردد که خطایی از دشمن سر زند .

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در نشست خبری ” رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت۴ ” در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا تمرین‌های دفاع از مراکز هسته‌ای در این رزمایش انجام خواهد شد؟ افزود: شاید ۱۰ درصد از توان ما در دفاع از تاسیسات هسته ای در این رزمایش نشان داده شود .
وی در پاسخ به پرسشی درباره نفوذ پهپاد حزب‌الله لبنان به سرزمین های تحت اشغال رژیم صهیونیستی و ادعاهای این رژیم درباره گنبد آهنین گفت : در بحث دفاع تکنیک، تاکتیک و بسیاری از مسائل دیگر مانند هدف و ایمان اهمیت دارد و معتقدیم چاشنی آنچه باید به عنوان ادعا ثابت شود ایمان و هدف است و در بکار گیری سپرهای دفاعی مهم آن است که با چه هدفی و بر اساس چه ایمانی این دفاع صورت می پذیرد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء افزود: پهپاد حزب الله که بر فراز سرزمین های اشغالی به پرواز درآمد، پیشرفته و پیچیده است، ادعای گنبد آهنین باید مبتنی بر یک ایمان و هدف‌گذاری مشخصی باشد و اگر بتواند در مقابل نفوذ پهپادها یا هر پرنده دیگری دفاع کند نشان از قدرت آن دارد اما اگر نفوذپذیر باشد حتما ضعیف است .
اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره وقت دقیق آغاز رزمایش گفت: این رزمایش هفته آینده برگزار می گردد اما بگذارید آغاز آن غیرمترقبه باشد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره مشارکت نیروی هوایی ارتش در این رزمایش گفت: مشارکت نیروی هوایی ارتش در این رزمایش بسیار پرحجم و سنگین است و این نیرو علاوه بر پشتیبانی ، در بخش‌هایی از رزمایش به عنوان مهاجم ایفای نقش خواهد نمود .
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پاسخ به پرسشی درباره انواع پهپادهای مورد استفاده در این رزمایش گفت: پهپادهای هدف شامل ملخ‌دار و جت و پهپادهای شناسایی در این رزمایش مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
 


 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.