رسالت: موج خبری ورود مهدی هاشمی به ایران از پیش برنامه­ریزی شده­بود/ این بازداشت‌ها می‌تواند باعث همدلی سبزها شود

*در پی بازداشت همزمان مهدی و فائزه هاشمی موجی از مظلوم نمایی های فتنه گرانه در برخی از رسانه ها و سایت های جنبش سبز به راه افتاده است. این مظلوم نمایی ها آنقدر حرفه ای صورت می پذیرد که گویا از پیش برای آن برنامه ریزی شده است. طی چند روز گذشته اخبار بازداشت فرزندان آیت الله هاشمی تیتر یک اغلب رسانه های ضد انقلاب بوده است. آنها تلاش کرده اند با مظلوم نمایی از جریان رسیدگی به این پرونده بحران بسازند. اما این رسانه ها با این مظلوم نمایی چه اهدافی را پیگیری می کنند؟ یکی از مهمترین اهداف این دست مظلوم نمایی ها کاهش بار فشار افکار عمومی بر خانواده آیت الله هاشمی است که پس از فتنه ۸۸ شکل گرفت و به نحوی افکار عمومی آنها را در جریان برنامه ریزی و سازماندهی فتنه ذی نقش می دانست. این بازداشت های همزمان می تواند موجب کاهش بار منفی افکار عمومی در آستانه انتخابات سال ۹۲ شود لذا رسانه های جریان سبز نهایت بهره برداری را از آن انجام می دهند تا بتوانند با فروکاستن این بار منفی امکان مانور بیشتری برای فعالیت در ماه های آتی پیدا کنند.

*هدف دیگر این رسانه القای این مهم است که هزینه های فتنه فقط بر دوش پیاده نظام این جریان که در کف خیابان ها ظاهر شدند، نیست بلکه فرزندان عالی ترین مقامات کشور نیز در این هزینه ها شریک هستند که این موضوع ضمن ایجاد همدلی می تواند مجددا در بسیج نیروهای سرخورده سبز موثر باشد.

* رسانه های سبز در پی آنند تا با برجسته سازی موضوع دستگیری فائزه و مهدی هاشمی به نحوی القای باقی بودن فضای بحران بکنند.اما نکته مهم دیگری که می تواند مطمح نظر رسانه های ضد انقلاب در پرداختن با ژست و راهبرد مظلوم نمایی به مسئله بازداشت فرزندان هاشمی باشد نوعی سمبل سازی برای تحرکات سیاسی در انتخابات بعد است. آنها به دنبال آنند تا از فائزه و مهدی مجسمه هایی از ایستادگی و مقاومت در برابر نظام بسازند

۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.