رسانه های عرب زبان از وقوع یک انفجار مهیب در شهر مکه مکرمه در عربستان سعودی خبر دادند. به گزارش صفحه عربی تابناک، تا به این لحظه اطلاعات د

رسانه های عرب زبان از وقوع یک انفجار مهیب در شهر مکه مکرمه در عربستان سعودی خبر دادند.

به گزارش صفحه عربی تابناک، تا به این لحظه اطلاعات دقیقی از تعداد کشته شدگان و زخمی ها در دست نیست اما این رسانه ها اعلام کردند که این انفجار در یک هتل بین المللی به نام "اینترکنتینانتال" رخ داده است.

این رسانه های عربی همچنین اعلام کردند که به محض وقوع این انفجار مهیب، ۱۵ گروه از آتش نشانان عربستانی به محل اعزام شدند تا بتوانند آتش به وجود آمده از این انفجار را مهار کنند.

قابل ذکر است این هتل در نزدیکی زندان مرکزی مکه مکرمه قرار دارد. زندانی که در آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی عربستان، حبس شده اند.

گفتین است ساختمان "رابطه علمای جهان اسلام" که ریاست آن بر عهده مفتی اعظم عربستان، "عبدالعزیز آل الشیخ" است نیز در نزدیکی این هتل و محل انفجار قرار دارد.

رسانه های عربی همچنین فاش کردند که یکی از بزرگ ترین لوله های انتقال گاز عربستان، در چند صد متری محل این انفجار قرار دارد و این به آن معنی است که احتمال گسترده تر شدن دامنه آتش سوزی و کشیده شدن آتش به این لوله گازی نیز وجود دارد.

مسئول آتش نشانی مکه در اولین مصاحبه خود با رسانه های سعودی درباره این آتش سوزی گفت: بیش از ۴۰ درصد این هتل در آتش سوخته است.

در همین حال امیر منطقه مکه مکرمه دستور تشکیل کمیته تحقیق فوری را صادر کرده است. منطقه محل انفجار توسط نیروهای امنیتی رژیم آل سعود به طور کامل محاصره شده است.

چند روز پیش نیز بر اثر وقوع انفجاری در شرق "ریاض" پایتخت عربستان یک ساختمان صنعتی فرو ریخت. بر اثر آن انفجار نزدیک به ۲۰۰ نفر کشته و زخمی شدند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.