رسانه ها با هنر خود، مساله تحریم ها را مدیریت کنند

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‘محمدجعفر محمدزاده’ در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وضعیت فعلی کشور و تحریم های دشمنان بر علیه ملت اشاره کرد و افزود: در همه جای دنیا پذیرفته شده که در تعارض میان آزادی بیان و منافع ملی ، اولویت با منافع و امنیت ملی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام این مساله را به خوبی تبیین فرمودند و در مقابل مساله تحریم ها بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.

این مقام مسئول اضافه کرد: شایسته است که روزنامه نگاران و اصحاب رسانه در شرایط موجود، هنر خود را نشان دهند و با در نظر گرفتن منافع مردم و نظام به استقرار آرامش بیشتر در جامعه کمک کنند.

محمدزاده در ادامه درباره تاثیر تحریم ها و شرایط اقتصادی فعلی بر قیمت کاغذ، تصریح کرد: در شرایط فعلی مطبوعات نیز متحمل سختی هایی شده اند که ما به صورت روزانه پیگیر این مساله هستیم و با تمام توان تلاش می کنیم که این مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی بیان داشت: البته فعالیت های دیگری نیز برای کمک به مطبوعات و رفع مشکلات مادی آنان از سوی معاونت مطبوعاتی صورت گرفته است که از جمله می توان به افزایش تعرفه آگهی ها و توزیع به موقع یارانه مطبوعات، اشاره کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در ادامه بر نقش ویژه مطبوعات در کمک به گذر از شرایط موجود تاکید کرد و گفت: در سال گذشته آیین نامه ای در دولت تصویب شد و بر اساس آن فصل مربوط به نظارت بر نشریات الکترونیکی به آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات افزوده شد.

محمدزاده افزود: از آن پس همه نشریات الکترونیکی نیز همانند مطبوعات و خبرگزاری های کشور مشمول و تابع قانون مطبوعات کشور شدند و هیات نظارت می تواند بر آنان نظارت کند.

وی ادامه داد: همچنین از همه سایت ها و پایگاه های خبری کشور نیز دعوت شده است تا نسبت به دریافت پروانه فعالیت از هیات نظارت اقدام کرده و از همین جا از آنان تقاضا می شود تا برای ساماندهی فعالیت های خود اقدام کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: بخش عمده ای از فضای اطلاع رسانی کشور و آسیب های موجود آن، ناشی از عدم وجود ضابطه در نشریات الکترونیک است که امیدواریم با ساماندهی آنها گام مهمی برای تلطیف فضای رسانه ای و مساله مهم تهذیب و اخلاق رسانه برداشته شود.

محمدزاده در ادامه این نشست به آیه شریفه ‘شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن’ اشاره کرد و گفت: مفسرین درباره این آیه شریفه می گویند که نه تنها قرآن ، که همه کتب آسمانی در ماه مبارک رمضان نازل شده اند.

وی افزود: در چرایی این بیان باید گفت که اگر کلام خداوند و وحی را پل ارتباطی بین انسان و خداوند بدانیم ، در ماه مبارک رمضان فاصله انسان با درگاه الوهیت به واسطه فضیلت هایی که در این ماه وجود دارد به حداقل ممکن می رسد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد اضافه کرد: از طرفی اعمال و عبادات انسان ها در این ماه از استحکام و ارزش مضاعفی برخوردارند. از این رو پل ارتباط بین بنده و معبود در بهترین زمان و مناسب ترین شرایط برقرار شده است.

اجتمام ** ۱۷۸۸ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۷۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.