رسوایی اخلاقی محافظان اوباما ادامه دارد

فارس: در ادامه افشاگری‌های مربوط به رسوایی‌های اخلاقی تیم امنیتی اوباما، سرویس مخفی آمریکا از بررسی پرونده رسوایی اخیر چند تن از ماموران امنیتی رئیس جمهور آمریکا در السالوادور خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی “بی بی سی”، درحالیکه گزارش های رسیده نشان دهنده این است که یکی از تیم های امنیتی “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۱ میلادی مبالغی پول به رقاصه های برهنه و روسپی های حاضر در یک باشگاه رقص در السالوادور پرداخت کرده اند، سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد که بررسی ها درباره اتهامات مطرح شده علیه برخی از عوامل این سرویس درباره روابط آنها با این روسپی ها در حال بررسی است.

شبکه تلویزیونی “بی بی سی”‌ در ادامه خبر خود نوشت که “ایلیا کامینگز” دموکرات ارشد کمیته “نظارت و اصلاح دولتی” کنگره آمریکا در مکالمه تلفنی روز گذشته خود با “مارک سالیوان” رئیس سرویس مخفی آمریکا درباره این اتهامات صحبت کرده است؛ کامینگزاعلام کرد که رئیس سرویس مخفی آمریکا تاکنون مورد معتبری درباره این اتهامات پیدا نکرده است و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

“بی بی سی” نوشت که “ویکتوریا نولاند” سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز تائید کرده است که این وزارت درحال بررسی رسوایی اخلاقی السالوادور است؛ در این گزارش آمده است که اتهاماتی نیز علیه مقامات سفارت آمریکا در السالوادور و رفتن آنها به این کلوب مطرح شده است.

نولاند در این باره گفت: بدیهی است که ما درباره رفتار کامندان خود در سفارت واشنگتن در السالوادور تحقیق خواهیم کرد؛ اما این اتهام مدعی است که این کارمندان به این تشکیلات جذب شدند و نه اینکه در هرگونه عمل غیرقانونی یا بدون مجوز شرکت کرده باشند.

سناتور “جوزف لیبرمن” از ایالت “کانکتیکات” روز گذشته اعلام کرد که از شنیدن اتهامات جدید علیه عوامل سرویس مخفی آمریکا ناامید شده است و در نظر دارد تا جلسات استماعی را درباره گزارش های موجود درباره این اتهامات برگزار کند.

خبر این رسوایی اخلاقی بعد از افشای رسوایی های اخلاقی ماموران امنیتی اوباما در برزیل و کلمبیا مطرح می شوند؛ اخیرا ۱۲ مامور امنیتی سرویس مخفی آمریکا متهم به رسوای اخلاقی در جریان سفر “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا به کلمبیا شده اند که در این بین ۹ مامور کناره گیری کردند؛ “لئون پانتا” وزیر دفاع آمریکا نیز از اقدام نظامی پنتاگون علیه این ۱۲ مامور امنیتی و تعلیق مجوزهای امنیتی آنها خبر داده است.

علاوه بر این و در شرایطی که مقامات رسمی آمریکا در حال حاضر مشغول رسیدگی به رسوایی اخلاقی اخیر ماموران امنیتی و پرسنل نظامی آمریکا در جریان سفر اخیر اوباما به کلمبیا هستند، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته از مجازات انضباطی سه تن از تفنگداران نیروی دریایی این کشور مستقر در سفارت آمریکا در برزیل به همراه یکی از کارمندان سفارت آمریکا به دلیل مشارکت در پرونده فساد اخلاقی دسامبر سال گذشته مربوط به روسپی برزیلی خبر داد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.