رسیدگی به ۱۴ میلیون پرونده در قوه قضاییه

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

رسیدگی به ۱۴ میلیون پرونده در قوه قضاییه

ایران > حقوقی‌ و قضایی – ممتازنیوز:
رئیس قوه قضائیه با انتقاد از برخی برنامه‌های صداوسیما در نقد غیرمنصفانه عملکرد این قوه گفت:‌ برخی از این برنامه‌ها بعضاً عناوین مجرمانه دارد.

به گزارش  تسنیم، آیت‌الله آملی‌لاریجانی ظهر امروز پس از ادای احترام به مقام بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صحبت‌های رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش قوه قضائیه بسیار همدلانه بود اما از صداوسیما گلایه‌مند هستیم.

وی ادامه داد: دیروز به همراه مدیران قوه قضائیه به دیدار مقام معظم رهبری رفته بودیم و فرمایشات ایشان روح تازه‌ای در بین مدیران قوه قضائیه دمید. برای رفع مشکلات نیاز به همدلی داریم اما برخی از برنامه‌های صداوسیما درباره قوه قضائیه تخریبی بود و از این اقدام گلایه‌مند هستیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: برنامه‌های یکجانبه و برای به محاکمه کشیدن قوه قضائیه بدون حضور اطراف که بعضاً عناوین مجرمانه دارد صحیح نیست. صداوسیما نباید حیات خلوت افراد خاصی شود بلکه باید برای رفع مشکلات به قوه قضائیه کمک کند. قضاوتها نسبت به عملکردها باید عادلانه باشد نه اینکه در برنامه‌ای مجری، تهیه‌کننده و مدیر شبکه دست به دست هم دهند تا قوه‌ای را محاکمه کنند.

آملی‌لاریجانی افزود: اینکه شخصی در برنامه‌ای حاضر شود و بگوید بدون پارتی‌بازی نمی‌شود کار کرد درست نیست. ۱۴ میلیون پرونده در قوه قضائیه رسیدگی می‌شود و نباید قضات متدین را با این کارها مأیوس کرد.

وی در ادامه اظهار داشت:‌ من متأسفم هم برای رئیس سازمان صداوسیما که اینگونه عمل می‌شود و هم برای مجری و تهیه‌کننده این برنامه؛ برای رفع مشکلات همه در حال تلاش هستند و باید به قوه قضائیه کمک شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه همدلی و کمک به قوه قضائیه برای رفع مشکلات اعتقاد ما است، گفت: این صحبت‌های ما شبیه خطبه شقشقیه شد. علی‌ایحال در هفته قوه قضائیه برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده و مسئولان قوه قضائیه صدای مردم را می‌شنوند و اینگونه نیست که حرف‌های آنها بی‌اعتنا باشیم. ما از مشکلات موجود در قوه قضائیه اطلاع داریم.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.