رشته‌های تخصصی با بومی‌گرایی راه‌اندازی شود

رشته‌های تخصصی با بومی‌گرایی راه‌اندازی شود

جام جم آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به دانشجویان استعداد درخشان رشته‌های علوم پزشکی، گفت: امید است در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، رشته‌های مختلف تخصصی با بومی‌گرایی راه‌اندازی شود.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در نشست افطاری با دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه باید مسیری برای استعدادهای درخشان حوزه سلامت باز کرد، تصریح کرد: البته این کار انجام شده است ولی همچنان باید توسعه یابد.

وی با بیان اینکه البته باید توجه داشت که در حوزه علوم پزشکی، مسیر توسعه استعداد درخشان هموارتر شده است، اظهار داشت: امید است روزی رسد که اگر دانشجوی استعداد درخشانی پشت تریبون قرار گرفت، برای آینده ارائه طریق کند و دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشجویان استعداد درخشان و نخبگان معمولا با مشکلاتی روبرو هستند،گفت: البته باید توجه داشت که نخبگی نباید به این گونه باشد که فرد در دانشگاه آموزش ببیند و به سطح بالایی برسد و پس از مدتی مشغول فعالیت خود شود. بلکه ما استعداد درخشان را بر اساس تاثیرگذاری مثبتی که او در جامعه می‌گذارد، می‌دانیم. چرا که نخبگان باید در جامعه بدرخشند.

وی افزود: در دوره دستیاری پزشکی نیز بهترین دستیاران ما کسانی هستند که برای حل مشکلات مردم نگاه جامع نگر و جامعه نگری دارند، به همین علت افرادی که برای گذراندن طرح پزشکی به مناطق محروم و در بین مردم می‌روند هم بهتر در دوره‌های بعد انتخاب رشته می‌کنند و هم در تحصیل و کارشان موفق‌تر هستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امید است خدای ناکرده آفتی دانشجویان استعداد درخشان ما را تهدید نکند، تصریح کرد: امروز فضا برای فعالیت باز است و دانشجویان استعداد درخشان می‌توانند از امکانات نخبگی خود استفاده کنند، اما باید مراقبت باشیم آفتها و سوء استفاده‌ها باعث نشود که این فضا تهدید شود.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.