رشته دکترای «جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری» راه‌اندازی می‌شود

۲۷ آبان ،

سرپرست کمیته برنامه‌ریزی رشته‌های علوم جغرافیایی وزارت علوم از بررسی تاسیس رشته «جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری» در مقطع دکتری خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا حافظ‌ نیا در نشست خبری «تحول و ارتقای محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته‌های دانشگاهی»، با بیان اینکه علوم جغرافیایی از سال ۸۶ فعالیت تازه خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: در طی این پنج سال بازنگری برنامه‌های درسی رشته‌های علوم جغرافیایی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در گام اول اقدام به بازنگری تمام برنامه‌های رشته‌های قدیمی علوم جغرافیایی کرده‌ایم و در گام بعدی برنامه کمیته، ایجاد رشته‌های تازه بوده است.

حافظ‌ نیا با بیان اینکه در تدوین، برنامه‌ریزی و بازنگری اسناد بالادستی از جمله چشم‌انداز، برنامه پنجم توسعه و نقشه جامعه علمی کشور بسیار تاثیرگذار بوده است، اظهار کرد: ۱۲ رشته کارشناسی در حوزه علوم جغرافیایی در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود که تعدادی از آنان بازنگری و تعدادی نیز تازهالتاسیس می باشند.

وی افزود: همچنین در دوره کارشناسی ارشد، ۱۵ رشته در علوم جغرافیایی ارائه می‌شود که هشت رشته آن بازنگری و هفت رشته همچون جغرافیای زیستی، جغرافیای پزشکی، ژئوپلیتیک، جغرافیای برنامه‌ریزی آمایش سرزمین، مخاطرات محیطی و طبیعت‌گردی تازه‌ تاسیس می باشند.

وی در خصوص بازنگری رشته‌های دکتری جغرافیا، گفت: رشته‌های جغرافیای سیاسی، برنامه‌ریزی روستایی، آب و هواشناسی، ژئومورفولوژی و برنامه‌ریزی شهری بازنگری شده‌اند.

سرپرست کمیته برنامه‌ریزی علوم جغرافیایی با اشاره به رشته دکتری سنجش از دور و اطلاعات جغرافیایی، گفت: رشته جغرافیای برنامه‌ریزی گردشگری نیز در دست بررسی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۵نظر ثبت شده
  1. اسماعیل کاشف:

    سلام هنوز که خبری از راه اندازی رشته دکترای برنامه ریزی توریسم نشده لطفا دوباره از این مسئول سئوال کنید کی و کدام دانشگاهها ایا ازاد هم این رشته را می اورد سپاس

  2. asmael kashef:

    سلام از این مسئول محترم بپرسید پس دکترای برنامه ریزی توریسم چه شد و کجا و کی

  3. میثم:

    با سلام
    حال تکلیف چیه میتونیم سال ۹۲- ۹۳ برا دکتری گردشگری آماده شویم یعنی واقعا دایر شده

  4. محمد سالاری:

    عالیست ولی متاسفانه افرادی که تخصص ندارند در مصاحبه ها هستند وسلیقه ای عمل میکنند.

  5. mm:

    ایده ی بسیار خوبی است و اگر هر چه زودتر اجرایی شود برای افرادی که علاقه مند به این رشته هستند زمینه ی وسیعتری از فعالیت فراهم خواهد شد .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.