رشته «راوی دفاع مقدس» در دانشگاه ها ایجاد می شود

رشته «راوی دفاع مقدس» در دانشگاه ها ایجاد می شود

جام جم آنلاین: رییس پژوهشگاه دفاع مقدس گفت: با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رشته تخصصی در دانشگاه ها به منظور تربیت راوی دفاع مقدس در سال های آینده ایجاد می شود.

سردار هادی مراد پیری در نشست معاونان آموزشی وزارت بهداشت، افزود: همچنین رشته های جغرافیا و دفاع مقدس، ادبیات دفاع مقدس و صنعت و دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد در حال نهایی شدن است که از سال آینده به دانشگاه ها برای تدریس ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: مرکز بزرگ دایره المعارف دفاع مقدس نیز در حال طراحی است که جایگاه فعالیت پزشکان در این حوزه تعیین شده است؛ در این مرکز آثار مرتبط با موضوع دفاع مقدس، ثبت و ضبط می شود.

رییس پژوهشگاه دفاع مقدس خاطرنشان کرد هم اکنون سه میلیون برگ سند مرتبط با دفاع مقدس در مرکز ملی اسناد وجود دارد که متناسب با زمینه نیاز افراد در اختیار آنان قرار می گیرد.

سردار پیری با مقایسه آمار تعداد دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی و سایر دانشگاه در زمینه قبولی در واحد درسی آشنایی با ارزش های دفاع مقدس گفت: دو هزار و ۶۲ کلاس در دانشگاه های دولتی و آزاد به منظور تدریس این درس برگزار شد درحالیکه دانشگاه های علوم پزشکی ۵۳ کلاس درس در زمینه تدریس این درس را به خود اختصاص دادند.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.