رشد “بهره وری” با تعامل بخش دولتی و خصوصی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه ارتقای بهره وری با تعامل بخش دولتی و خصوصی میسر می شود ، گفت: لازم است تشکل ها و انجمن های بخش خصوصی در کنار دولت برای سطح بهره وری گام بردارند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران؛‌ علی یزدانی افزود : توسعه صنعت در گرو همکاری و تلاش در کشور به وجود می آید و کشور را در مسیر پیشرفت قرار می دهد.

معاون توسعه مدیریت ، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: وضع کلی صنعت درکشور مناسب نیست، اما امید آن می رود با تجارب اشخاص صاحبنظری که به سیستم مدیریت کشور وارد شده اند، شاهد تحرکی مطلوب در صنعت و اقتصاد کشور باشیم.

یزدانی گفت: از ابتدای سال آینده وظایفی که به صورت مستقیم با جهاد کشاورزی بود مانند صدور مجوز صنایع تبدیلی و غله به وزارت جهاد کشاورزی محول می شود.

یزدانی با اشاره به آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در سال آینده گفت : برای واحدهای تولیدی انرژی بر کمک هایی در نظر گرفته شده است و دولت دارد.

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آماری که در سال ۲۰۲۴ از ۱۵۲ کشور انتشار یافته است ، گفت:کشور ما در بخش توسعه انسانی وتوزیع درآمد رتبه ۱۲۷ را دارد که وضع مناسبی نیست.

یزدانی افزود : در سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب نیز شاخص های توسعه اقتصادی به طور دقیق اشاره شده است که اهمیت این موضوع را نشان می دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت توجه به ۲۴ بند سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری را از دیگر برنامه‌های در دستور کار دولت در سال اینده اعلام کرد و گفت: همه مسئولان باید در عملی کردن این سیاست‌ها گام بردارند.

وی حضور بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی را لازم و ضروری دانست و تاکید کرد:تشکل های مردمی و مردم نهاد در بخش صنعت و معدن باید فعال باشند و اتاق بازرگانی ،صنعت ، معدن و کشاورزی به عنوان پارلمان بخش خصوصی نقش مهمی در شکل گیری این تشکل ها خواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.