رشد چشمگیر بانکداری الکترونیک پاکستان

۱۳م اسفند ،

رشد چشمگیر بانکداری الکترونیک پاکستان در سال ۲۰۱۲بینا- ممکن است بانک‌های تجاری پاکستان در بخش وام دهی خصوصی و محصولات اعتباری مشتریان کمی از بازار عقب‌مانده باشند اما انجام فعالیت‌های معمول و کلی بانکداری را برای مشتریانشان راحت‌تر کرده‌اند.
به گزارش بینا، آمار رسمی بانک مرکزی این کشور نشان می‌دهد بین ژانویه تا دسامبر دو هزار و دوازده تبادلات انجام‌شده در محیط بانکداری الکترونیک بالغ بر ۳ /۲۶۹ میلیون تراکنش می‌کند که ارزش مالی آن ۳ /۲۷ هزار میلیارد روپیه است.
بر اساس آخرین بررسی ۳ ماهانه سیستم‌های پرداخت در بانک مرکزی پاکستان، (۳ ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۲) هنوز هم باید منتظر آمار ۲رقمی در بخش بانکداری این کشور بود. در کنار آن باید اشاره کرد هر روز ابزارهای مختلف و روش‌های بانکداری الکترونیک محبوبیت بیشتری کسب می‌کنند.
در آخر دسامبر سال قبل زیربنای بانکداری الکترونیک بیش از قبل گسترده شد. بررسی SBP نشان می‌دهد تعداد دستگاه‌های خودپرداز نصب‌شده در کل کشور به ۶۲۳۲ دستگاه رسیده است که جوابگوی ۲۱ میلیون کارت پلاستیکی می باشند. علاوه بر آن خدمات واقعی بانکداری آنلاین در ۹۴ درصد شعبه بانک‌های پاکستان (۱۰۵۲۳ شعبه) ارائه می‌شود.
در این میان تعداد دستگاه‌های POS همچنان ثابت مانده است و هیچ رشد چشمگیری نداشته است. این بررسی روندهای پرداخت شامل بانکداری بدون شعبه نمی‌شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.