رشد کم سابقه صادارت قطعات یدکی در سال ۹۱

۳۱فروردین۱۳،

رشد کم سابقه صادارت قطعات یدکی در سال ۹۱

شرکت ایساکو در سال ۹۱ با فروش ۳٫۳ میلیون دلاری در حوزه صادرات رشد کم سابقه‌ای را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» مدیر صادرات شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو گفت: فروش برون مرزی شرکت ایساکو از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی، بیش از ۴ برابر رشد داشته و از ابتدای سال ۹۱، بیش از ۶ میلیون دلار سفارش قطعات یدکی از کشورهایی که محصولات ایران‌خودرو به‌ آن‌ها صادر می‌شود، دریافت کردیم و تا پایان سال قبل، نزدیک به ۶۰ درصد این سفارشات ارسال شده و مابقی در پروسه تامین قرار دارد. این درحالی‌است که با توجه به کاهش تامین قطعات خارجی و محدودیت‌های گمرکی اعمال شده در صدور مجدد این قطعات، کلیه قطعات صادر شده از تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو و  قطعه سازان داخلی بوده است.

بهنام افخم افزود: علیرغم تحریم‌های موجود و نیاز شرکت به ارزآوری، در اسفند سال پیش، ۱۰ برابر رشد فروش صادراتی، نسبت به مدت مشابه در سال قبل را تجربه کردیم که علاوه بر افزایش حجم فروش قطعه، تعداد کشورهای متقاضی خرید محصولات ایساکو در منطقه CIS و خاورمیانه عربی نیز افزایش یافت.

وی همچنین گفت: شرکت ایساکو نه تنها در بازار داخلی با تمام تلاش،‌ سعی در تامین قطعات نمایندگی‌ها و فروشگاه‌ها در سطح کشور را داشته است بلکه با نگاهی ویژه به بازارهای خارج از کشور و با تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش مشتمل بر خدمات مهندسی و شبکه‌ای، سبب افزایش سطح خدمت‌‌رسانی به نمایندگان برون‌مرزی و در نتیجه افزایش سطح رضایت مشتریان نهایی ایران خودرو در بازارهای هدف شده است.

افخم در پایان گفت: حصول نتایج فوق نشانگر عزم راسخ شرکت ایساکو در توسعه صادرات غیر نفتی است که برخورداری از بالاترین اولویت‌ها و اهتمام در اجرای فرآیندهای صادراتی در بین کلیه واحدهای شرکت، بیانگر نهادینه شدن این فرهنگ است.

شنبه ۳۱ فروردین   ۱۲:۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.