رشد ۱ / ۴ درصدی طلاق در کشور

واقعه طلاق در استان‌های البرز، تهران، خراسان رضوی، کرمانشاه، قم با بالا‌تر از نرخ متوسط کشوری و در راس سایر استان‌ها به ثبت رسیده است.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت:‌ در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹، واقعه طلاق ۴/۱ درصد رشد داشته است در حالی که واقعه ازدواج ۱/۹کاهش داشته است.
 
محسن کرمی در گفتگو با ایلنا، درباره ثبت وقایع ازدواج و طلاق در سال ۹۰ نیز اظهار کرد‌: در سال گذشته ۸۷۴ هزار و ۷۹۲ واقعه ازدواج و ۱۴۲ هزار و ۸۴۱ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.
 
وی ادامه داد:‌ استان‌های خراسان شمالی، زنجان، اردبیل و کردستان بالا‌تر از نرخ متوسط کشوری و استان‌های تهران البرز، سمنان و اصفهان پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری وقایع ازدواج ثبت شده است‌.
 
به گفته کرمی بیشترین ازدواج در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله ویژه مردان و ۱۵ تا ۱۹ ساله ویژه زنان به ثبت رسیده است، در واقع از مجموع ازدواج‌های ثبت شده ۱۶۰ هزار و ۱۸۰ واقعه متعلق به این گروه سنی به ثبت رسیده است که ۱۸/۳ درصد ازدواج‌های سال گذشته را به خود اختصاص داد‌.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال از کاهش ثبت وقایع ازدواج در سال گذشته خبرداد و گفت‌: نرخ کاهش ازدواج در سال ۹۰ در مقایسه با سال گذشته ۱/۹کاهش داشته است‌ در حالی واقعه طلاق ۴/۱ درصد رشد داشته است.
 
وی افزود: همچنین سال گذشته در زمینه طلاق استان‌های البرز، تهران، خراسان رضوی، کرمانشاه، قم با بالا‌تر از نرخ متوسط کشوری در راس سایر استان‌ها بوده‌اند که به ترتیب ۲/۹، ۲/۷، ۲/۴، ۲/۳، ۲/۲دهم در هزار است و کمترین نرخ طلاق نیز در استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی و یزد است‌.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال ادامه داد‌: ۴۴ درصد طلاق‌های صورت گرفته در سال ۹۰ تا قبل از ۴ سال اول زندگی صورت گرفته است که در واقع بر اساس آمارهای موجود می‌توان گفت‌: با افزایش طول مدت ازدواج سن طلاق کاهش می‌یابد‌. اگر مقداری کمی زوجین تحمل کنند قطعا طلاق کمتری به ثبت می‌رسد.
 
کرمی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا در زمان ثبت طلاق سطح تحصیلات افراد نیز به صورت دقیق ثبت شود تا آماری نیز در این زمینه داشته باشیم.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.