رشد ۲۱ درصدی مصرف گازوئیل کشور طی هفته قبل

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 رشد ۲۱ درصدی مصرف گازوئیل کشور طی هفته قبل

رشد ۲۱ درصدی مصرف گازوئیل کشور طی هفته قبل

پرشین خودرو،بررسی آمار مصرف فرآورده های نفتی در سراسر ایران طی هفته قبل نشان می دهد متوسط مصرف روزانه بنزین کشور با ۱.۲ درصد کاهش به ۷۱.۹ میلیون لیتر در روز و مصرف گازوئیل با رشد ۲۱ درصدی به ۱۱۴.۹ میلیون لیتر در روز رسید.

به گزارش «پرشین خودرو»،در هفته قبل (هشتم تا چهاردهم تیر) متوسط مصرف بنزین در ایران به ۷۱ میلیون و ۹۲۹ هزار لیتر در روز رسید که نسبت به متوسط مصرف روزانه این فرآورده نفتی در هفته قبل از آن (۷۲ میلیون و ۸۱۴ هزار لیتر) کاهشی ۱٫۲ درصدی داشته است.
در این مدت بیشترین مصرف روزانه بنزین را در روز سیزدهم تیر با ثبت رقم ۷۸ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر و کمترین مصرف را در روز چهاردهم تیر به‌ میزان ۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر پشت سر گذاشتیم.
هفته قبل در مجموع ۵۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر ایران در باک خودروها و موتورسیکلت‌ها به مصرف رسید که این میزان هم بنزین معمولی و هم بنزین سوپر را شامل می‌شود.
مصرف بنزین سوپر در هفته قبل به مرز ۲۱ میلیون لیتر رسید
اول تیرماه (شنبه) از مجموع ۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده در کشور، ۳ میلیون لیتر بنزین سوپر بوده که این مقدار در روزهای بعد تا روز جمعه (چهاردهم تیر) به ‌ترتیب ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون لیتر، ۳ میلیون لیتر، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر به ثبت رسید.
متوسط مصرف بنزین سوپر در این مدت ۲ میلیون و ۹۸۶ هزار لیتر در روز بوده که نسبت به متوسط مصرف بنزین سوپر در هفته قبل (۲ میلیون و ۹۴۳ هزار لیتر) تغییر محسوسی نداشت.
در هفته قبل در مجموع ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر در سراسر کشور به مصرف رسید.
رشد ۲۱ درصدی مصرف روزانه گازوئیل کشور
دو هفته پیش (اول تا هفتم تیر) متوسط مصرف روزانه گازوئیل کشور ۹۴ میلیون و ۴۵۷ هزار لیتر بود. اما در هفته قبل (هشتم تا چهاردهم تیر) با افزایش ۲۱٫۶ درصدی در مصرف گازوئیل روبه‌رو بودیم، به‌طوری که متوسط مصرف روزانه گازوئیل ایران به ۱۱۴ میلیون و ۹۱۴ هزار لیتر رسید.
در این مدت بیشترین مصرف روزانه گازوئیل را در روز دوازدهم تیر به‌ میزان ۱۴۶ میلیون لیتر و کمترین میزان مصرف را در روز چهاردهم تیر با ثبت رقم ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر داشته‌ایم.
در هفته قبل در مجموع ۸۰۴ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل در کشور به مصرف رسید در حالی که میزان مصرف این فرآورده نفتی در هفت روز ابتدایی تیرماه ۶۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بود.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.