رشد ۱۱ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران در هفته جاری

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

در هفته جاری (۲۰ الی ۲۵ آبان‌ماه) در حالی بیش از ۲۲۹ هزار تن انواع کالا در تالارهای محصولات صنعتی و معدنی و فرآورده‌های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران با ارزشی افزون بر ۳۴۵۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر ارزش نسبت iبه هفته ماقبل از رشدی معادل ۱۱٫۳ درصد برخوردار شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این هفته و در تالار محصولات صنعتی و معدنی بیش از ۷۰ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۱۵۵۹ میلیارد ریال داد و ستد شد که از نظر ارزش، رشد ۲۴٫۴ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه هفته پیش تجربه کرد. در این تالار افزون بر ۶۰ هزار تن انواع محصولات فولادی، ۶ هزار تن کک متالورژی، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۲۰۰ تن سولفور مولیبدن و ۳۱۵۰ تن انواع محصولات مسی مورد معامله قرار گرفت.

تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در هفته‌ای که گذشت شاهد معامله بیش از ۱۴۶ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۱۸۹۴ میلیارد ریال بود که از نظر ارزش نسبت iبه هفته ماقبل از رشد ۲٫۴ درصدی برخوردار شد.

در این تالار، بیش از ۲۴ هزار تن انواع مواد پلیمری iبه ارزش بیش از ۸۳۳ میلیارد ریال در حالی داد و ستد شد که ۲۶ درصد از نظر حجم و ۷٫۶ درصد از نظر ارزش نسبت iبه مدت مشابه هفته پیش افزایش داشت. در گروه قیر نیز در طول این هفته، بیش از ۹۲ هزار تن انواع قیر با ارزشی افزون بر ۷۸۷ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و حجم و ارزش معاملات انواع قیر نیز نسبت iبه هفته پیش از نظر حجم و ارزش iبه ترتیب با ۸۱ و ۴۵ درصد افزایش همراه بود.

تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی همچنین در این هفته شاهد معامله بیش از ۱۵ هزار تن انواع مواد شیمیایی با ارزشی افزون بر ۱۹۳ میلیارد ریال بود. از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار در طول هفته قبل می توان iبه iبه معامله ۳۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۲۰۰ تن انواع گازها و ۹ هزار تن اکستراکت اشاره کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.