رشد ۱۴۷ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران در هشت ماهه سال ۹۱

۰۷م آذر ،

طی هشت ماه سال جاری در پی معامله بیش از ۱۳ میلیون تن انواع محصولات در تالارهای داخلی و صادراتی بورس کالای ایران، ارزش معاملات این بورس از مرز ۳۸۸ هزار میلیارد ریال فراتر رفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش ۱۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، طی مدت مذکور افزون بر ۷ میلیون و ۶۹۹ هزار تن انواع محصولات صنعتی و معدنی شامل فولاد، آلومینیوم، مس، کنسانتره فلزات گرانبها، سولفور مولیبدن، روی، کک متالورژی، شمش طلا و سنگ آهن به ارزش بیش از ۱۰۷ هزار میلیارد ریال در این بورس مورد معامله قرار گرفت که از نظر ارزش نسبت به سال قبل از رشد ۸۳ درصدی برخوردار شده است.

 بر اساس این گزارش، همچنین با معامله بیش از ۵ میلیون و ۳۲۷ هزار تن انواع فرآورده های نفت و پتروشیمی مانند مواد پلیمری و شیمیایی، قیر، اکستراکت، روغن، وکیوم باتوم، آیزوریسایکل، آیزوفید، گوگرد، لوب کات، حلال ها و گازها و خوراک ها طی هشت ماه اول سال جاری در بورس کالای ایران با ارزشی بیش از ۵۹ هزار میلیارد ریال، ارزش معاملات فرآورده های نفت و پتروشیمی نیز در این مدت ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

این گزارش حاکی است از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سال جاری همچنین بالغ بر ۱۷۶هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل برنج، جو ، ذرت، شکر و کنجاله با ارزشی افزون بر یکهزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران داد و ستد شد که از لحاظ ارزش با رشد ۲ درصدی مواجه گردید. 

شایان ذکر است طی ۸ ماه سال ۹۱ معامله گران قراردادهای آتی سکه طلا توانستند بیش از  ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار قرارداد آتی سکه طلا را به ارزش بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران منعقد کنند./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.