رشد ۲۲۸ درصدی صاردات از گمرک خراسان شمالی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر گمرک خراسان شمالی ارزش کالاهای صادرایت از گمرک استان را پیش از ۴۵ میلیون دلار عنوان نمود.

 به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، در هفت ماهه اول سال ۹۲ پیش از ۸۱ هزار تن کالا به ارزش ۴۵ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۱۴ دلار از طریق گمرک خراسان شمالی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۲۸٫۳۴۱ درصد، رشد را نشان می دهد. 

جواد جعفری مدیر گمرک خراسان شمالی کالاهایی همچون سیمان تریلند، میله فولادی، پلاستیکجات، پودر کریستال، سنگ مرمریت و انگور را به عنوان کالاهای صادراتی عنوان کرد که به کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان، ترکیه و ایتالیا صدر شده است. 

وی افزود: در هفت ماهه اول سال ۹۲ واردات کالا توسط این گمرک به میزان ۱۷۵۷ به ارزش ۱۲۷۰۲۰۶ دلار بوده است که رشد منفی ۱۵ درصد از لحاظ وزن و از لحاظ ارزش نیز ۲۰ درصد کاهش داشته است. 

براساس این گزارش ممتاز به نقل از اغلب کالاهای وارداتی نیز در این مدت شامل برنج خوراکی، انبه، ماشین آلات تولید پلاستیک بوده است. 

مدیرگمرک خراسان شمالی تعداد پرونده های قاچاق کالا در هفت ماهه ابتدایی سال ۹۲ را ۲۱ فقره عنوان نمود که با ارزش ۱۳۲۷۵۱۲ هزار ریال، نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۶۲ درصد رشد و از لحاظ تعداد پرونده ۲۴ درصد رشد را نشان می دهد.

وی پیشتر پرونده های تشکیل شده قاچاق را مربوط به کالاهایی همچون موتورسیکلت و مشروبات الکلی و انواع لوازم جانبی کامپیوتر و چرخ خیاطی عنوان نمود. 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.