رشد ۲۳۸ درصدی سود مزدا

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 رشد 238 درصدی سود مزدا

رشد ۲۳۸ درصدی سود مزدا

پرشین خودرو: شاید یک سوم از سال ۲۰۲۴ سپری شده اما برای شرکت های ژاپنی ۳۱ ماه مارس پایان سال مالی به حساب می آید و امسال برای مزدا یک سال استثنایی است.

به گزارش ممتازنیوز، مزدا بالاترین سود عملیاتی را در تاریخ یک قرن فعالیت خودروسازی خود کسب کرد. به بیان دقیق تر سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۱۲ شرکت خودروسازی مزدا ۲۳۸ درصد رشد در سود عملیاتی را تجربه کرد و به رقم ۱٫۳۶ میلیارد یورو (معادل ۱٫۸۸ میلیارد دلار) رسید.
حتی بازار بسیار دشوار و رقابتی اروپا هم روی خوشی به مدل زوم زوم مزدا نشان داد و با ۲۵ درصد رشد در سال مالی گذشته نسبت به سال ماقبل مزدا به رقم فروش ۱۶۳ هزار دستگاه دست یافت. جالب این جا است که فروش مزدا در پرفروش ترین بازارهای اروپا یعنی بریتانیا ۳۵ درصد و در آلمان ۲۰ درصد رشد داشت.
در بازار چین رشد مزدا فقط ۱۲ درصد بود که شاید به دلیل مناقشات سیاسی بین دو کشور بوده است. در بازار آمریکا فقط رشد ۵ درصدی مشاهده شده است. این رقم ممکن است تا حدودی ناامید کننده به نظر آید چون مزدا در بازار آمریکا ۳ مدل CX-5، مزدا۶ و اخیراً مزدا۳ را عرضه کرده است. با این حال به نظر تحلیل گران ۵ درصد رشد در بازار آمریکا خیلی هم افتضاح نیست.
مدیر عامل جدید مزدا ماسامیچی کوگای وعده داده بود که فروش در آمریکا را به ۴۰۰ هزار دستگاه می رساند اما در سال مالی منتهی به ۳۱ آذر ۲۰۲۴ تعداد فروش در آمریکا، کانادا و مکزیک به رقم ۳۹۱ هزار دستگاه رسید.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.