رشد ۳۰ درصدی تولید ماشین آلات کشاورزی/کاهش تولید۱۶ درصدی لاستیک

معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:بر اساس آمار وزارتخانه ،تولید ماشین آلات کشاورزی در ۵ ماه ابتدای امسال رشد ۳۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محسن صالحی نیا در خصوص آمار تولید انواع کالاهای صنعتی در ۵ ماهه ابتدای امسال تصریح کرد:طی این مدت روند تولید تجهیزات صنعتی و ماشین آلات کشاورزی رو به رشد بوده به طوریکه طی این مدت حدود ۸هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت ‌در صنعت نساجی با افزایش تولید محصولات نساجی، پوشاک و چرم روبرو بوده‌ایم به طوری که تولید فرش ماشینی ۴٫۵ درصد و تولید چرم ۰٫۵ درصد از فزایش داشته است.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد:‌ طی ۵ ماهه اول امسال در تولید سیمان با ۴٫۵ درصد افزایش و در تولید شیشه جام با ۸٫۸ درصد افزایش روبرو بوده‌ایم که البته هیچ کدام طبق برنامه پیش‌بینی شده نبوده است.

 وی اظهار داشت: همچنین در این مدت تولید فولاد خام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷٫۶ درصد افزایش داشت که البته ۹۳ درصد از اهداف برنامه را پوشش می‌دهد.

صالحی نیا ادامه داد: در مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰٫۵ درصد افزایش داشته است.

 وی با بیان اینکه برخی کالاهای صنعتی طی این مدت با کاهش تولید مواجه بودند ادامه داد:تولید پودر شوینده  در ۵ ماهه اول امسال باکاهش ۴ درصدی و تولید صنایع لاستیک با کاهش ۱۶ درصدی روبرو بوده است.

صالحی‌نیا با اشاره به کاهش ۲٫۵ درصدی تولید یخچال و فریزر در کشور طی ۵ ماهه اول سال، گفت:‌ در این مدت تولید تلویزیون‌های LCD و LED با رشد ۷ درصدی همراه بوده است.

به گفته وی، در نیمه اول امسال صادرات صنعتی ۴٫۴ درصد کاهش و واردات نیز بدون در نظر گرفتن میعانات گازی ۷٫۱ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۸ درصدی تولید کاتد مس و کاهش ۰٫۳ درصدی تولید شمش آلومینیوم طی ۵ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار داشت: تولید انواع خودرو نیز در این مدت ۴۰۵ هزار دستگاه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

معاون وزیر صنعت تأکید کرد: برنامه‌های تأمین مالی صنایع در بخش‌های مختلف به ویژه خودرو و فولاد در حال یپگیری است و اطمینان می‌دهیم که در نیمه دوم سال روند طبیعی تولید را در صنعت خودرو شاهد باشیم.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.