رشد ۳۰ درصدی قیمت ها در بازار کامپیوتر

طی روزهای اخیر شاهد رشد قیمت ها با میانگین حداقل ۳۰ درصد در بازار خرید و فروش کامپیوتر بوده ایم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ فعالان بازار نوسانات نرخ ارز را عامل اصلی این رشد قیمت می دانند و با وجود این افزایش قیمت همچنان تقاضا وجود دارد اما میزان خرید کم شده است.

مجتبی میر سعیدی یکی از فعالان بازار کامپیوتر در خصوص نوسانات قیمت کامپیوتر طی یکی دو ماه گذشته بیان داشت: با افزایش قیمت دلار طی روزهای گذشته حداقل ۳۰ درصد افزایش قیمت در بازار خرید و فروش کامپیوتر داشتیم بطوریکه طی یک ماه گذشته قیمت لپ تاپ در برندهای مختلف بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان نوسان داشته است.

وی تصریح کرد: لپ تاپ مارک دل بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار نوسان قیمت داشته و سایر برندها نیز در همین نوسانات هستند.

این فعال بازار کامپیوتر میزان افزایش قیمت در تبلت ها را ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: تمام قطعات کامپیوتر خارجی و وارداتی هستند و با افزایش قیمت دلار، رشد قیمت ها همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تقاضا در بازار کامپیوتر همواره وجود دارد اما با توجه به رشد قیمت ها میزان خرید کاربران کم شده است.

 چنانچه قیمت دلار ثابت شود قیمت قطعات کامپیوتری به سرعت پائین می آید

میر سعیدی در ادامه با اشاره به اینکه سیستم بازار کامپیوتر با توجه به تغییرات تکنولوژی همواره به گونه ای بوده که کاربران قدرت خرید داشتند افزود: با نوسانات قیمت ارز، کاربران توان مالی لازم را برای خرید لپ تاپ، تبلت و حتی قطعات جانبی PC ندارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار خرید و فروش کامپیوتر به گونه ای است که کاربر باید با حداقل یک میلیون تومان برای خرید لوازم کامپیوتری وارد بازار شود در حالیکه طی چند ماه گذشته کاربر می توانست با حداقل ۵۰۰ هزار تومان نیاز خود را برطرف کند.

این فعال بازار کامپیوتر خاطر نشان کرد: هر قدر قیمت دلار کاهش پیدا کرده و یا ثابت باقی بماند قیمت بازار کامپیوتر نیز به سرعت کاهش پیدا می کند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.