رشد ۳۴۶ درصدی واردات تلفن همراه

سیبنا: در شش ماهه نخست بالغ بر ۴۱۷ تن انواع گوشی تلفن همراه به ارزش بیش از ۹۲ میلیون دلار وارد کشور شد. این میزان واردات از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۸۵٫۹ و ۳۴۶٫۶ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می دهد.

امارات با سهم ۶۰٫۸، کره جنوبی با سهم ۷٫۵ و چین با ۱۷٫۸ درصدی از کل واردات گوشی تلفن همراه ایران به ترتیب اصلی ترین مبادی ورود این کالا به کشور در نیمه نخست امسال شناخته شدند.

رشد قابل ملاحظه واردات گوشی تلفن همراه به کشور در نیمه نخست امسال در حالی به ثبت رسیده است که برخی سایتهای خبری طی چند روز گذشته اعلام کردند که روند صعودی نرخ ارز در بازار باعث شده است تا برخی فروشندگان از عرضه و فروش گوشی در بازار خودداری کنند.

به نوشته این سایتها در شرایط فعلی بیشتر فروشندگان از فروش گوشیهای موبایل خودداری می کنند، چرا که هر لحظه قیمت ارز در حال افزایش است و از این رو جایگزین کردن محصول فروخته شده با نرخ فعلی ارز امکان پذیر نیست به همین دلیل بیشتر فروشندگان ترجیح می دهند که در این شرایط از خرید و فروش خودداری کنند. به گزارش ایسنا به این ترتیب می‌توان گفت که هم اکنون بازار موبایل در شرایط رکود نسبی بسر می‌برد و مشتریان خرید گوشی موردنظر خود را به زمان دیگری موکول کرده‌اند


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.