رشد ۴۰ درصدی نوسازی بافت های فرسوده در تهران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و iبهسازی شهری ایران گفت: نوسازی بافت های فرسوده در شهر تهران ۴۰ درصد نسبت iبه سال قبل افزایش داشته است.

مجید کیان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ۷۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در کل کشور برای در یافت تسهیلات iبه بانک های عامل معرفی شدند، گفت: از این میزان  ۳۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی فرسوده  شهر تهران مشمول اخذ تسهیلات از بانک ها شدند.

وی در ادامه یادآور شد: در سال قبل بیش از ۵۰ درصد از میزان تسهیلات بافت های فرسوده iبه شهر تهران اختصاص داده شده بود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و iبهسازی شهری ایران با اشاره iبه اینکه بیش از ۴۸ درصد از پرداخت تسهیلات کل کشور در سال جاری iبه شهر تهران اختصاص داده شده است، افزود: استقبال بی نظیر مردم از نوسازی بافت های فرسوده نشانده دهنده ارزش و توجیه اقتصادی بسیار این موضوع در کشور است.

کیان پور در ادامه تصریح کرد: انبوه سازان، بخش خصوصی، شرکت های ساختمانی و سرمایه گذاران ارزش بافت های فرسوده را شناسایی و سرمایه گذاری خود را در این بخش افزایش داده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: تا این لحظه رشد ۳۰ درصدی در معرفی متقاضیان iبه بانک ها برای دریافت تسهیلات داشته ایم و امیدواریم این رقم تا پایان سال حفظ شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره iبه اینکه پیش بینی می شود رشد ۴۰ درصدی نوسازی بافت های فرسوده  در شهر تهران نسبت iبه سال قبل داشته باشیم گفت: امسال ۸۰ هزار واحد مسکونی پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده  خواهیم داشت که ۵۰ هزار واحد آن از خط اعتبای مسکن مهر و ۳۰ هزار واحد آن از خط اعتباری داخل بانک ها  تامین می شود.

وی در خصوص میزان تسهیلات اختصاص داده شده برای نوسازی بافت های فرسوده گفت: این میزان بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است که ۲۰ میلیون برای روش صنعتی ۲۲ میلیون تومان برای نیمه صنعتی و ۲۵ میلیون تومان برای همه صنعتی است.

کیان پور در ادامه اظهار داشت: کار گروه مسکن کشور رقم تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده  را ۳۰ میلیون تومان مصوب کرده و منتظر تصویب شورای پول اعتبار برای افزایش تسهیلات هستیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و iبهسازی شهری ایران خاطر نشان کرد: افزایش میزان تسهیلات از ۲۵ میلیون تومان iبه ۳۰ میلیون تومان نقش موثری در رشد انگیزه متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده دارد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.