رشد ۴۴ درصدی مبادلات تهران و عشق آباد در پنج ماه نخست سال جاری

به گزارش ایرنا، ‘رشید مرداف’ عصر دوشنبه در سومین همایش تجاری ایران و ترکمنستان با بیان این که، روابط و مناسبات بازرگانی و اقتصادی دو کشور به سرعت رو به افزایش است، افزود: با توجه به رشد کنونی بر آن هستیم تا در آینده نزدیک میزان مبادلات میان دو کشور را به ۱۰ میلیارد دلار برسانیم.

وی گفت: روسای جمهوری دو کشور در مذاکرات خود، افزایش حجم تجاری را مد نظر قرار داده اند و امیدواریم بتوانیم وظایف خود را در این زمینه به خوبی انجام دهیم.

وزیر امور خارجه ترکمنستان تصریح کرد: در ۲۰ سال اخیر روابط میان دو کشور نشان داد که به نتایج مثبتی رسیده است.

وی احداث سد دوستی در مسیر تجن یا هلیل رود، خط ریلی تجن – سرخس – مشهد، خطوط لوله گازی کردکوی را مورد توجه قرار داد و گفت: در زمان حاضر روی پروژه های دیگری همچون انرژی، نفت، گاز، آب، برق و حمل و نقل کار می کنیم.

مرداف با اشاره به فعالیت ۱۴۸ شرکت ایرانی در ترکمنستان از شرکت های جدید ایرانی خواست تا به جمع سرمایه گذاران در کشورش بپیوندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز امیدواری بر فراهم شدن امکاناتی برای شرکت های ترکمنستانی افزود: باید روابط میان دو کشور هر چه بیشتر گسترش یابد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان از ارتباطات، فناوری اطلاعات، خودروسازی، انرژی، فناوری و غیره به عنوان زمینه های همکاری دو کشور نام برد و افزود: از تجربیات موجود خود در زمینه های مختلف استفاده می کنیم که این امر می تواند در تقویت همکاری ها موثر است.

وی از راه و ترابری، نگهداری محصولات کشاورزی، ایجاد اتاق های مشترک بازرگانی، برگزاری نمایشگاه اختصاصی ترکمنستان در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران به عنوان راه های جدید توسعه روابط نام برد.

اقتصام **۱۶۰۱**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۲۷۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.