رشد ۴۵ درصدی وزن صادرات گمرکات آذربایجان غربی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: وزن صادرات گمرکات آذربایجان غربی در نه ماه سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل ازگمرکات استان آذربایجان غربی، ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: وزن صادرات گمرکات آذربایجان غربی در نه ماه سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش یافته است.

میرهاشم سید احمدی اظهار داشت: در نه ماه سال جاری بیش از ۵۱۱ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این نتیجه به دست می‌آید که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.
 

ناظر گمرکات آذربایجان غربی به میزان صادرات از گمرکات مناطق مختلف استان در سال اشاره کرد و افزود: در سال قبل بیش از ۴۵۵ میلیون دلار صادرات از گمرکات مناطق مختلف آذربایجان غربی انجام گرفته است.

سید احمدی به مقایسه میزان صادرات با لحاظ وزن آنها پرداخت و بیان داشت: درنه ماهه  سال قبل یک میلیون و یکصد و هفتاد هزارویکصدو هفتاد و شش  تن از گمرکات استان صادرات انجام شد که در سال جاری نیز ۱میلیون و ۶۹۵  هزار و ۲۱۱ تن صادرات انجام گرفته است.
 
ناظر گمرکات آذربایجان غربی افزود: رشد میزان صادرات در سایه تعامل و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط صورت می‌گیرد، بنابراین اگر میزان همکاری‌ها افزایش پیدا کند پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات در استان به مراتب افزایش یابد.
 
سید احمدی با اظهار به اینکه افزایش میزان صادرات رشد اقتصادی استان را هم به دنبال دارد بیان داشت: رشد اقتصادی در اشتغالزایی برای جوانان تاثیر قابل توجهی دارد بنابراین با توجه به اینکه استان با ۳ کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه هم مرز است انتظار وجود دارد که با همکاری بیشتر و تعامل نزدیک‌تر برای بهره‌برداری هر چه‌بیشتر و مؤثرتر از ظرفیت‌های نهفته در شهرستان‌های مرزی استان تلاش شود.

انتهای پیام/
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.