رشد ۵۰ درصدی اشتغال زایی خراسان رضوی

وزیر صنعت، معدن و تجارت همزمان با یکصدمین سفر استانی اعلام کرد:

مهدی غضنفری در مورد طرح‌های در حال اجرای استان خراسان‌رضوی گفت: حدود سه‌هزار و ۸۵۰ طرح‌ با سرمایه‌ بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومانی در حال اجراست.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، همزمان با یکصدمین سفر رییس جمهوری و هیات دولت و در ادامه چهارمین دور سفر استانی به خراسان رضوی‌، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دولت نهم و دهم (فروردین ۸۴ تا اسفند ۹۰) بالغ بر ۴ هزار پروانه بهره‌برداری صنعتی در این استان صادر شده است، اظهار کرد: این میزان در مقایسه با دوره مشابه بیش از ۸۷ درصد رشد داشته است.

وی بیشترین سرمایه‌گذاری استان خراسان رضوی را در رشته «سایر محصولات کانی غیرفلزی» همچون سیمان، بتن، شیشه، کاشی و سرامیک، اعلام کرد و افزود: ۲۱ درصد از سرمایه‌گذاری صنعتی کل استان مربوط به این بخش است.

نماینده ویژه رییس جمهوری در سفر به خراسان رضوی در شهرستان نیشابور ، تعداد کل واحدهای صنعتی فعال دارای مجوز را نزدیک به ۵ هزار و ۷۵۰ عدد برشمرد و افزود: سایر محصولات کانی غیرفلزی با یک هزار و ۷۷۰ واحد و سهم ۲۱ درصدی بیشترین تعداد واحدهای صنعتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این نکته که بیشترین سهم اشتغال گروه‌های صنعتی استان مربوط به واحدهای «محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها» با سهم ۲۳ درصدی از کل اشتغال صنعتی است، ادامه داد: در دولت نهم و دهم بیش از ۴۰۰ پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده است.

وی در مورد طرح‌های در حال اجرای استان خراسان‌رضوی گفت: حدود سه‌هزار و ۸۵۰ طرح‌ با سرمایه‌ بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومانی در حال اجراست .

دکتر غضنفری بیشترین تعداد طرح‌های در حال اجرا را در رشته «محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها» با سهم ۲۳ درصدی دانست و تصریح کرد: بیشترین پیش‌بینی سرمایه‌گذاری مربوط به رشته «ساخت فلزات اساسی» با بیش از ۷هزار میلیارد تومان و سهم ۴۰ درصدی از کل طرح‌های در دست اجراست.

رشد ۴۴ درصدی صادرات خراسان رضوی
دکتر غضنفری از رشد ۴۴ درصدی صادرات غیرنفتی در استان خراسان رضوی در سال ۹۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: این استان در طول سال گذشته حدود ۸/۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته، درحالی که این رقم در سال ۸۹ حدود ۲/۱ میلیارد دلار بوده است.

سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد تومانی در صنعت استان
وزیر صنعت، معدن و تجارت ازسرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد تومانی در صنایع استان خراسان رضوی در دولت‌های نهم و دهم خبر داد و گفت: این مهم در مقایسه با سرمایه هزار میلیارد تومانی دوره مشابه، ۹ برابر شده است.

وی افزود:تنها در طول یک سال گذشته حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان خراسان رضوی محقق شده است.

دکتر غضنفری موقعیت جغرافیایی و استراتژیک استان خراسان رضوی را به‌واسطه قرار گرفتن در کریدورهای اصلی حمل‌ونقل جاده‌ای ریلی، وجود نیروی انسانی متخصص و کارآمد مهم ارزیابی کرد .

وی افزود:سابقه و پیشینه قوی در صنایع مادر، وجود زیرساخت‌های مناسب و فراهم کردن بستر لازم برای سرمایه‌گذاری،‌ تنوع محصولات تولیدی و منحصر بفرد بودن برخی از آنها در کشور، توانمندی بالا برای تولید دام سنگین، سنگ‌های تزئینی و گل و گیاه از مهم‌ترین توانمندی‌های استان خراسان‌رضوی به شمار می‌آید.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.