رصد جامع دانشگاه‌ها در زمینه سوء مصرف مواد/برگزاری جشنواره دانشگاه‌ پاک

۰۷م اسفند ،

21552.jpg

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه سفارش این وزارتخانه به ستاد مبارزه با مواد مخدر جهت انجام پیمایشی جامع در زمینه وضعیت مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان خبر داد و گفت:‌در این پیمایش تمام ابعاد موجود از جمله نوع مصرف و میزان مصرف دانشجویان به صورت کامل رصد می‌شود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر جلیل دارا همچنین از برگزاری جشنواره دانشگاه پاک در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در این جشنواره تلاش شده است که در زمینه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها آموزش‌هایی ارائه شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس در جشنواره پاک دانشگاه‌ها را در کل کشور به پنج منطقه تقسیم کرده‌ایم که طی آن همه دانشگاه‌ها به نوعی درگیر فعالیت‌هایی از جمله برگزاری نمایشگاه، همایش، آثار هنری و غیره در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر و همچنین دخانیات می‌شوند.

دارا با بیان اینکه باید تلاش شود تا در دانشگاه اسلامی تمام دانشگاهیان از هر نوع آسیب اجتماعی به ویژه بحث مواد مخدر به دور باشند، گفت:‌ همچنین طی جشنواره پاک تلاش می گردد که ابتدا فعالیت های ایجابی غیر مستقیم و پس از آن آموزشها به صورت مستقیم ارائه شود و در نهایت اختتامیه‌ای نیز برای این جشنواره خواهیم داشت.

وی در خصوص وضعیت مصرف مواد مخدر و دخانیات در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها نیز گفت: خوابگاه‌ها استعداد بیشتری برای ورود به آسیبها دارند بنابراین نگاه ما به خوابگاه‌ها جدی تر است و همچنین وزارت علوم طی دو سال قبل تلاش بیشتری را در زمینه پیشگیری دانشجویان از آسیب‌های اجتماعی داشته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.