رفتار آمریکا و اروپا در قبال سوریه ظالمانه است

‘مونیا بنینی’، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رم، با انتقاد از سیاست های جنگ افروزانه واشنگتن و برخی کشورهای غربی، گفت: رفتار آمریکا و اروپا ظالمانه است؛ آنها پس از تجاوز نظامی به لیبی، گستاخی خود را در سوریه ادامه داده و با کمک مالی و تسلیحاتی به تروریست ها، مردم را قتل عام می کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران می تواند نقشی اساسی برای مقابله با بحران سوریه و کمک به ایجاد صلح و ثبات در منطقه ایفا کند.

رییس جنبش سیاسی ‘در جهت منافع مشترک’ ایتالیا، ادامه داد:مساله صرفا مجاورت جغرافیایی نیست، بلکه امکان ایجاد یک بلوک واقعی متشکل از کشورهای مستقلی است که تسلیم فشارها، تهدیدات و باجگیری های آمریکا و رژیم اسراییل نمی شوند.

وی گفت: متاسفانه تبلیغات رسانه ای نیز در جهت اهداف غربی ها، با لحنی مشابه، رییس جمهوری سوریه را محکوم می کنند؛ این نقض گسترده حقوق بین المللی و ماده ‘ ۲۶۲۵ ‘ سازمان ملل است، ماده ای که در آن به صراحت آمده است که هر دولت از حق ذاتی حاکمیت برخوردار است و وظیفه احترام به سایر دولت ها را دارد.

وی، افزود: همچنین در همین ماده به مصون بودن تمامیت ارضی و استقلال سیاسی دولت ها اشاره شده و اینکه هر دولت حق انتخاب آزادانه سیستم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را دارد.

وی گفت: سوریه هم اکنون با شرایطی سختی مواجه است و امریکا و اروپا با حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست ها با هدف سرنگونی سیستم سیاسی کنونی و بی ثباتی کلی خاورمیانه به نقض تمامیت ارضی این کشور می پردازند.

وی با اشاره به عملیات تروریستی در ساختمان امنیت ملی سوریه که در آن وزیر دفاع، رییس سازمان اطلاعات این کشور و تعداد دیگری کشته شدند، با طرح این سووال که آیا اینها همان قدرت هایی هستند که قصد دفاع از حقوق و صدور دمکراسی را دارند؟، تصریح کرد: این چهره زشت و شیطانی برخی کشورها است که به ملت ها و دولت های مستقل ستم می کنند.

۱۵۹۲

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۹۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.