رفتار متناقض آمریکایی‌ها سبب بی‌اعتباری توافق ژنو شده است

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: مقامات آمریکایی تحت‌فشار صهیونیست‌ها می باشند و با اینگونه رفتارهای متناقض دیگر اعتباری نبست به این توافق‌نامه وجود ندارد.

“حسین کنعانی‌مقدم” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در خصوص اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران توسط آمریکا پس از توافقنامه ژنو گفت: توافق میان ایران و ۱+۵ یک توافقنامه نیست، بلکه یک (plan action) است، یعنی نقشه‌ای برای اجرا، که در این مذاکرات تفسیر درستی از غنی‌سازی و یا تحریم‌ها بیان نشده و از این رو مقامات آمریکایی بهانه‌ تراشی بسیاری از این تفاسیر دارند.
 
وی افزود: غربی‌ها باید موضع خودشان را مشخص کنند، چراکه توافقنامه ژنو یک آزمایش بزرگ برای غرب به شمار می‌رود که در صورت عدم پای‌بندی به آن دیگر هیچ تعهد بین‌المللی قابل اعتماد و اتکاء نخواهد بود.

این کارشناس در خصوص نقض توافق ژنو توسط مقامات آمریکایی تصریح کرد: مقامات آمریکایی تحت‌فشار صهیونیست‌ها می باشند و با اینگونه رفتارهای متناقض دیگر اعتباری به این توافق‌نامه وجود ندارد.
 
کنعنای‌مقدم اظهار داشت: اروپایی‌ها مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را به آمریکا واگذار کرده‌اند، از این رو اقدامات آمریکایی‌ها را خلاف توافقنامه نمی‌دانند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خطرنشان کرد: سکوت اروپایی‌ها در قبال اقدام غیرقانونی آمریکایی‌ حاکی از این است که می‌خواهند در سیاست‌های بعدی همراه و همسو با آمریکایی‌ها حرکت کنند.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.