رفع مشکل بیمه کشتیها در ایران وهند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

مدیر عامل شرکت بیمه متقابل کیش دربارهٔ‌ی سرگردان‌شدن چندین کشتی باری و نفت‌کش در آب‌های ایران و هم‌چنین هندوستان گفت: نامه تایید پشتیبانی دولت از بیمه این کشتی‌ها کمی دیر به دست سازمان بنادر هند رسیده اما تا دو روز آینده این مشکل برطرف خواهد شد.

کاپیتان محمدی‌بنایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: شش ماه قبل نامه‌ای از سازمان بنادر هندوستان به ایران آمد مبنی بر آنکه لازم است دولت پشتیبانی خود را از بیمه‌های کشتی‌ها و نفت‌کش‌ها انجام خواهد داد.

وی افزود: به دلایلی هم‌چون برگزاری انتخابات و هم‌چنین تغییر وزیران و مسوولان پاسخ این نامه که مهلت آن تا ۲۸سپتامبر یعنی ششم مهرماه بود به تاخیر افتاد، هرچند که این نامه در آخرین روزهای مهلت پایانی ارسال شد و در شرایط بروکراسی اداری کشور هند قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد که نامه ارسال شده از سوی ایران باید توسط سازمان بنادر هند و هم‌چنین کشتیرانی آنجا تایید نهایی شود و سپس کشتی‌ها اجازه پهلوگیری در بنادر را خواهند داشت لذا در چند روز آینده این اتفاق خواهد افتاد.

 روز قبل یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که تجارت نفتی ایران و هند به سبب نامشخص بودن وضعیت پوشش بیمه محموله‌های نفتی ایران دچار اختلال شده و بعضی کشتی‌های دو طرف در اطراف بنادر دو کشور سرگردان مانده‌اند.

این منابع آگاه سبب تاخیرها را عدم تمدید موافقت دهلی با بیمه ارائه شده از سوی بیمه‌گر‌های ایرانی برای محموله‌های غیر نفتی و نفت‌کش‌ها که خواستار ورود به بنادر هند می باشند عنوان کرده بود.

 


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.