رفقای پولدار سارکوزی مامور زمین زدن اولاند شدند

همه می دانند که ثروتمندان با طرحهای مالیاتی فرانسوا اولاند رئیس جمهور کنونی مخالف هستند که در نظر دارد مالیات ۷۵درصدی بر درآمدهای بیش از یک میلیون دلار وضع کند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، درخواست برنار آرنو پولدارترین شهروند فرانسوی برای کسب تابعیت بلژیکی جهت پرداخت مالیات کمتر و جنجال آفرینی های نشریات این کشور، بسیاری از سیاستمداران جناحهای چپ و راست به حملات گسترده به یکدیگر روی آورده اند.

این اقدام برنار آرنو مالک شرکت ال وی ام اچ و چهارمین فرد ثروتمند جهان با حمایت فرانسوا فیون نخست وزیر سابق فرانسه مواجه شده است و این سیاستمدار مشهور، از این طریق اعتراضات بسیاری به اقدام اخیر مالیاتی دولت اولاند کرده است.

هرچند آرنو می گوید دلایل مالیاتی انگیزه او نبوده، همه می دانند که او با طرحهای مالیاتی فرانسوا اولاند رئیس جمهور کنونی مخالف است که در نظر دارد مالیات ۷۵درصدی بر درآمدهای بیش از یک میلیون دلار وضع کند.

سوییس، بلژیک و موناکو بهشت مالیاتی ثروتمندان فرانسوی است و اخیرا تعدادی از ثروتمندان این کشور به این مناطق نقل مکان کرده اند. رسانه های طرفدار اولاند معتقدند که این ثروتمندان از نزدیکان و حامیان مالی سارکوزی هستند که اکنون تلاش دارند با اقدامات اینچنینی دولت اولاند را زمین بزنند تا در انتخابات آینده باز هم شانس به مخالفان اولاند رو کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.