رقابت برای خرید سافت لایر شدت گرفت

۲۷م اسفند ، همکاران سیستم- گزارش بعضی منابع خبری حاکی از این است که شرکت‌های آی بی‌ام و ای‌ام سی برای خرید شرکت سافت لایر، یکی از بزرگ‌ترین عرضه کنندگان زیرساخت‌های پردازش ابری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

منابع نا‌شناس به وب پایگاه اینترنتی zdnet گفته‌اند شرکت‌های آی بی‌ام و ای‌ام سی برای به دست آوردن مالکیت شرکت خصوصی سافت لایر که در زمینه عرضه و مدیریت زیرساخت‌های پردازش ابری تخصص دارد، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

پیش بینی می‌شود شرکت سافت لایر در ‌‌نهایت به قیمتی حدود ۲ میلیارد دلار به یکی از این دو شرکت فروخته شود.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های مورگان استنلی و کردیت سوئیس که هر دو از عرضه کنندگان خدمات و تحلیل‌های مالی می باشند کار فروش شرکت سافت لایر را برعهده گرفته‌اند و در حال حاضر مشغول مذاکره با آی بی‌ام و ای‌ام سی می باشند.

گفته می‌شود پیش از این شرکت‌ای تی‌اند تی (AT & T) نیز در این زمینه فعالیت می‌کرد اما هم اکنون در فرایند فروش سافت لایر دخالتی ندارد.

شرکت سافت لایر یکی از عرضه کنندگان زیرساخت‌ها و هاست‌های پردازش ابری است که در سراسر جهان بیش از ۱۳ پایگاه داده دارد و خود را بزرگ‌ترین عرضه کننده خصوصی زیرساخت‌های‌پردازی ابری در جهان می‌داند.

این شرکت همچنین بیش از ۱۰۰ هزار سرور را در سراسر جهان مدیریت می‌کند و بیش از ۲۵ هزار کسب و کار از سراسر جهان مشتری آن می باشند.

گفتنی است شرکت آی بی‌ام یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های عرضه کننده فناوری‌های آی تی و خدمات مشاوره‌ای در جهان است و ای‌ام سی نیز یکی از عرضه کنندگان مطرح راهکارهای پردازش ابری در جهان است.

هنوز هیچکدام از این دو شرکت دربارهٔ تلاش خود برای خرید سافت لایر رسماً اظهارنظر نکرده‌اند.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.