رقابت دو فیلمساز ایرانی در جشنواره‌ فیلم شیکاگو

سینما و تلویزیون > جشنواره
فیلم‌ سینمایی «پذیرایی ساده» به کارگردانی مانی حقیقی در بخش رقابتی جشنواره‌ فیلم «شیکاگو» با فیلم عباس کیارستمی رقابت می‌کند.

به گزارش ایسنا، مانی حقیقی برای نمایش فیلمش برای روزهای ۱۷ و ۱۸ ماه اکتبر ‌ ۲۶ و ۲۷ مهر ماه عازم شیکاگو شده است.

در بخش رقابتی جشنواره‌ فیلم شیکاگو، مانی حقیقی علاوه بر عباس کیارستمی سازنده «مثل یک عاشق» با فیلم‌سازان مطرحی چون کریستیان مونیگو، لیو کاراکس، بیلی آگوست، الیویر آسایاس، یان ترول رقابت می‌کند.

جشنواره فیلم «شیکاگو» که از ۱۱ اکتبر ۲۰ مهر ماه آغاز شده است تا ۲۵ اکتبر ۴ آبان ماه ادامه دارد و اختتامیه‌ آن اواسط جشنواره ۱۹ اکتبر ۲۸ مهر ماه برگزار می‌شود.

«پذیرایی ساده» که این روزها در سوییس به اکران عمومی آمده است پس از آن قرار است در اتریش، آلمان و روسیه اکران شود و بهمن ماه با دو هفته نمایش در موزه هنرهای مدرن نیویورک، اکران عمومی‌اش در آمریکا آغاز شود.

مانی حقیقی به عنوان تهیه‌کننده فیلم با پخش کننده فیلمش مصطفی شایسته توافق کرده است که «پذیرایی ساده» با توجه به اینکه پروانه نمایش آن از سوی وزارت ارشاد صادر شده است، آذرماه در شهرستان و تهران اکران عمومی شود، علی رغم اینکه این فیلم جزو فیلم‌های تحریمی حوزه هنری است.

مانی حقیقی پیش از سفرش به شیکاگو به ایسنا گفت: به نظر می‌رسد که مسایلی که این ۶ فیلم با حوزه هنری دارند، طی مذاکراتی در حال حل شدن است و ما امیدواریم که به زودی شاهد برقراری صلح و آرامش در سینمای ایران باشیم.

بازیگران «پذیرایی ساده» (به ترتیب حضور بر پرده) عبارتند از: ترانه علیدوستی، مانی حقیقی، سعیدچنگیزیان، اسماعیل خلج، صابر ابر، محمد عاقبتی، دانیال فتحی، هیمن دهقانی، نقی سیف جمالی، نادر فلاح، وحید آقا‌پور، محمدرضا نجفی، قربان نجفی، مهدی توکلی زانیانی.


RSS
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.