رقابت ناسالم نتیجه آزادساززی تعرفه ها

۲۸ آبان ،

بینا- مدیر عامل شرکت بیمه توسعه گفت: این شرکت های بزرگ و قدیمی می باشند که در میدان تاخت و تاز می کنند و به این گونه ناهنجاری ها را در بازار بیمه دامن می زنند. به گزارش تفسیری بینا، قدرت اله اسدی مدیر عامل شرکت بیمه توسعه ، اظهارات اخیر رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر تعجیل در اجرای آزاد سازی تعرفه ها را تایید کرد و به موج گفت: در آن زمان نیز شرکت های بیمه ای به ویژه شرکت های بیمه ای خصوصی مخالف آزاد سازی تعرفه ها بودند. وی، نتیجه تبعی آزاد سازی تعرفه ها را نوعی رقابت ناسالم در بازار بیمه عنوان کرد و گفت: رقابت درستی در بازار بیمه حاکم نیست.
مدیر عامل شرکت بیمه توسعه ضمن بیان اینکه، آزاد سازی تعرفه ها نا به هنگام بود، اظهار داشت: با رقابت ناسالمی که در بازار بیمه پس از آزاد سازی تعرفه ها صورت گرفته است، بر ضرر و زیان شرکت های بیمه ای افزوده شد نه سودآوری شرکتها.
وی در عین حال ضمن اعلام آنکه، البته هر کسی شجاعت اجرای این آزاد سازی را نداشت، تصریح کرد: هم اکنون آزاد سازی تعرفه ها علی رغم آنکه اقدام سختی بود، اعمال شده اما اکنون نیازمند اصلاحاتی است.
اسدی بر نظارت بیمه مرکزی بر نرخ های کنونی که جایگزین نرخ های پیشی شده است، تاکید کرد و افزود: شرکت های بیمه ای بایستی جایگزین مناسبی برای تعرفه ها پیدا کند.
وی ادامه داد: پیش از این بیمه مرکزی تعرفه ها را مورد بازنگری قرار می داد و به شرکت های بیمه اعلام می کرد اما اکنون دیگر امکان این امر وجود ندارد که به آن سیستم بازگشت بلکه باید خود شرکت های بیمه سیستم محاسباتی بگذارند و بیمه مرکزی نیز روی این موضوع دستور العمل های لازم را اعمال کند.
مدیر عامل شرکت بیمه توسعه عنوان کرد: در زمانیکه نظام تعرفه حاکم بود، بیمه مرکزی به شدت بر بازار نظارت داشت، به همین دلیل شرکت های بیمه ای از ترس اینکه بیمه مرکزی نرخ ها را نپذیرد، رعایت می کردند اما هم اکنون بازار و نرخ ها رها شده است.
وی ضمن بیان اینکه، شرکت های بیمه ای در نا به سامانی بازار نقش دارند اما نه شرکت های خصوصی بلکه شرکت های قدیمی، گفت: این شرکت های بزرگ و قدیمی می باشند که در میدان تاخت و تاز می کنند و به این گونه ناهنجاری ها را در بازار دامن می زنند.
اسدی عنوان کرد: شرکت های خصوصی بیمه ای که سابقه فعالیت آنها به ده سال هم نمی رسد چه برسد به یک دهه، چطور می توانند در بازار نرخ شکنی کنند؛ اصلا سرمایه شرکتها اجازه این تاخت و تاز کردن را نمی دهد، این گونه اقدامات سرمایه بالایی می خواهد و فقط آن دسته از شرکتهایی که اندوخته های آن چنانی دارند، می توانند وارد میدان شوند و تاخت و تاز این چنینی کنند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.