رقابت های برون مرزی عامل مهمی برای پیشرفت داوری پینگ پنگ است

‘اکبر حاج کریم شیراز’ روز دوشنبه در حاشیه برگزاری هشتمین گردهمایی سرداوران پینگ پنگ ایران در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: داوران پینگ پنگ ایران در منطقه خاورمیانه، بهترین قضاوت ها را دارند که بایستی با سعی و تلاش خود، مدارج بالای داوری را کسب کنند.

وی که به پدر داوری پینگ پنگ ایران مشهور است، افزود: داوران پینگ پنگ باید با آموزش کامل زبان انگلیسی و آگاهی از آخرین تغییرات و قوانین داوری برای رسیدن به موفقیت های بین المللی

تلاش کنند.

وی که ۵۰ سال در فدراسیون پینگ پنگ فعالیت می کند، وضعیت فعلی این رشته ورزشی در کشور را خوب توصیف کرد و گفت: پینگ پنگ با داشتن نوسان زیاد در برخی مواقع پیشرفت های خوبی بدست آورده و در مواقعی نیز نتوانسته روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

پیشکسوت داوری پینگ پنگ ایران،‌ تاسیس مدارس پینگ پنگ برای توسعه این رشته ورزشی را لازم دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون در مدارس ابتدایی و بیشتر مدرسه های راهنمایی کشور، میز پینگ پنگ برای استفاده دانش آموزان وجود ندارد.

حاج کریم شیراز تاکید کرد: برای پیشرفت و توسعه ورزش پینگ پنگ باید مانند کشورهای دنیا از پایه شروع کنیم تا بتوانیم با کشف استعدادها، ورزشکاران خود را از رده های سنی پایین برای حضور در رقابت های مختلف آموزش بدهیم.

وی با تقدیر از مسوولان فدراسیون پینگ پنگ و هیات پینگ پنگ شهرستان کاشان در مورد برگزاری مراسم تجلیل از وی، ابراز امیدواری کرد: ورزشکاران و دست اندرکاران این رشته ورزشی بتوانند با همکاری، وحدت و انسجام در توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی گام بردارند.

هشتمین گردهمایی سرداوران پینگ پنگ ایران با حضور ۴۰ نفر داور زن و مرد بین المللی کشور به مدت دو روز در سالن اجتماعات شهرداری شهرستان کاشان برگزار شد.

در این گردهمایی از تلاش های ‘اکبر حاج کریم شیراز’ پدر داوری پینگ پنگ ایران و ‘محمدرضا بلالی’ داور پیشکسوت کشور در این رشته ورزشی تجلیل شد.

۹۸۷۶/۵۶۲

ورزشی. **‌ ۱۵۸۹ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۹۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.