رکود از بازار مسکن رفتنی است؟

۰۱ تیرماه ۱۳،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، گزارشات میدانی حاکی از رکود بر بازار خرید وفروش مسکن است.

براساس این گزارش یکی از مشاوران املاک با بیان اینکه طی هفته های اخیر هیچ معامله ای در بازار مسکن انجام نشده است، گفت: در حال حاضر ثبات بر بازار مسکن حاکم نشده و معاملات به نرخ قبل انجام می گردد.

یکی دیگر از مشاوران املاک واقع در منطقه پل گیشا با بیان اینکه هیچ تغیری در قیمت مسکن ایجاد نشده ، گفت : بازار مسکن در حال حاضر به ثبات نرسیده و معامله ای انجام نمی شود.
یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به فصل نقل وانتقالات گفت: با توجه به اتمام امتحانات مدارس بازار خرید وفروش راکد و بازار رهن واجاره داغ می گردد.

بر اساس این گزارش علی رغم شنیده ها قیمت مسکن در حال حاضر کاهش نداشته و معاملات مسکن به نرخ های قبل صورت می گیرد.

این گزارش می افزاید: افزایش نرخ آپارتمان در سال قبل سبب شده بود که بعضی از بساز بفروش‌ها به امید گرانی مسکن، از فروش اجتناب کنند که در نتیجه سبب کاهش عرضه و سومین سونامی قیمتها در بازار مسکن اتفاق بیفتد اما سقوط قیمتها در بازارهای مختلف از جمله بازار سکه و ارز و رونق بازار سرمایه در چند هفته اخیر سبب افزایش عرضه شده است.
براساس این گزارش یکی دیگر از مشاوران املاک با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مالکی حاضر به کاهش قیمت مسکن خود نیست ،گفت: در طی یک ماه قبل هیچ معامله ای در بخش خرید وفروش مسکن صورت نگرفته است.

این مشاور املاک با بیان اینکه بازار مسکن در حال حاضر در شرایط رکود تورمی به سر می رود گفت: در چنین شرایط کاهش قیمت مسکن بعید است.

بر اساس این گزارش؛ یکی از مشاوران املاک در خصوص بازار مسکن معتقد است: کاهش قیمت سکه و دلار طی روزهای اخیر زمینه را برای سرمایه گذاری در بازار مسکن فراهم کرده و سبب رونق این بازار می گردد.

این مشاور املاک در ادامه افزود: بازار مسکن پس از برگزاری انتخابات هیچ تغییری نکرده وکاهش آن غیر قابل پیش بینی است.

یکی دیگر از مشاور املاک با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار مسکن در مرحله رکود تورمی به سر می برد ، افزود:میزان نرخ تورم در بازار مسکن در سال ۹۱، ۴۱ درصد بوده که این رقم امسال نیز ثابت مانده است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.