رمزی کلارک: آزادیخواهان جهان به حمایت از ایران بپاخیزند

۳۰م دیماه ،


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی موسسه بین المللی اقدام؛ با نزدیک شدن به گفتگوهای بین کشورهای گروه ۱+۵ با ایران برای بحث دربارهٔ برنامه اتمی ایران، ما موضع خود در خصوص این مذاکرات را به شرح زیر اعلام می کنیم:

– در این مناقشه، دو طرف وجود دارند؛ یک طرف آمریکا و متحدانش در اتحادیه اروپا می باشند که ایران را متهم به ساخت سلاح اتمی می کنند بدون اینکه سندی که ذره ای اعتبار داشته باشد و اسنادی محکم آن را تایید کنند، ارائه کنند و در سوی دیگر، ایران قرار دارد که برای حفظ حق خود برای گسترش انرژی اتمی برای اهداف صلح آمیز بر اساس اصول مصرح آژانس بین المللی انرژی اتمی است، تلاش می کند.

– در استفاده از اتهام های بی پایه برای بهانه جویی برای تجاوزگری، در یک سو مناقشه امپراتوری آمریکا قرار دارد که در حال حاضر طرف دیگر یعنی ایران را با تحریم های کشنده و اقدامات غیر انسانی مجازات می کند؛ اقدامی که زندگی ده میلیون ایرانی بی گناه را برای «جرم» آنان  یعنی تصمیم گرفتن برای زندگی مستقل و رها از یوغ قدرت های سلطه گر به خطر می اندازد. بهانه این تجاوزگری ها اتهام هایی هست که مقامات ایرانی و سازمان های جهانی مانند جنبش غیر متعهدها که شامل صد و بیست کشور است، به شدت آن را رد می کنند. افزون بر این، متهم کردن ایران به تلاش برای ساختن سلاح اتمی چیزی است  که سازمان های اطلاعاتی در داخل آمریکا نیز آن را رد می کنند.

– یک طرف این مناقشه به صورت مداوم خوی استکباری امپریالیستی خود را با ارتکاب جنایت های جنگی در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه و حمایت کامل از کشتار های جمعی اسرائیل علیه مردم فلسطین نشان داده است و در دیگر سو، ایران اززمان سرنگون شدن رژیم شاه که مترسک آمریکا در منطقه نیز بود، علیه هیچ کشوری جنگ به راه نینداخته اند. این سابقه را می توان در مخالفت ایران با جنگ در هر جای دیگر دنیا دید که نشان می دهد ایران خواستار زندگی در صلح با دیگر کشورهاست.

– با اطلاع از حقایق و مواضع هر کدام از طرفین این مناقشه، یک آزادی خواه چگونه می تواند در گفتگوها بین دو اردوگاه مخالف، ساکت و بی طرف بماند؟ در این گفتگوها، یک طرف متجاوز و طرف دیگر قربانی تجاوز است. یک طرف به دنبال سلطه گری و طرف دیگر به دنبال استقلال و حق حاکمیت است.یک طرف نماینده نیروهای بزرگ و قدرتهای سرمایه داری است که نمایندگی یک درصد از مردم دنیا را به عهده دارند و طرف دیگر در تلاش برای صلح، استقلال و عدالت است که با خواست ها و منافع ۹۹ درصد دیگر همخوانی دارد. برای همین است که ما طرف ایران را می گیریم و از همه فعالان جنبش صلح جهانی می خواهیم با امضای این تومار و تایید در خواست های ذیل، به ما بپیوندند.

– همه تحریم های علیه ایران بلافاصله برداشته و تهدید به جنگ با ایران بلافاصله متوقف شود.

– معامله ای عادلانه با ایران صورت گیرد، حق این کشور برای توسعه انرژی اتمی برای اهداف صلح آمیز به رسمیت شناخته شود.

– به ایران دست درازی نشود.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.