رهایی کودک ربوده شده پس از ۱۶ سال

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت: با پیگیری‌های قضایی و تلاش ماموران پلیس آگاهی یک جوان شانزده ساله اهل زرند کرمان پس از سال‌ها دوری به جمع خانواده‌اش بازگشت.

dadgah رهایی کودک ربوده شده پس از 16 سال

به گزارش ایسنا،‌ مهدی بخشی افزود: این کودک سال ۱۳۷۵ در حالی که یازده روز از تولد او می‌گذشت، توسط یک زوج افغان که به عنوان کارگر برای این خانواده کار می‌کردند، در زرند ربوده شد.

وی افزود: این خانواده در طول زندگی خود هیچ‌گاه از تلاش خود را برای پیدا کردن کودکشان دست نکشیدند و حتی برای این منظور به شهرهای زاهدان، زابل و حتی مرز افغانستان رفتند، اما نتیجه‌ای برایشان نداشت.

این مقام قضایی اظهار کرد: پس از گذشت نزدیک به ۱۶ سال دوری و کشف سرنخی از حضور خانواده رباینده کودک در سیرجان، دادستان زرند با صدور نیابت قضایی پرونده را به این شهر ارجاع داد.

بخشی گفت: سرنخ‌هایی از حضور زوج افغان رباینده کودک ایرانی حوالی (یحیی‌آباد) سیرجان به دست آمد و پس از زیرنظر گرفتن این روستا به طور نامحسوس توسط ماموران پلیس آگاهی، محل زندگی کودک ربایان کشف شد.

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان ادامه داد: ماموران پلیس در اقدامی ضربتی وارد منزل این زوج شده و زن و مرد افغان و کودک ربوده شده را که یک نوجوان شانزده ساله شده بود، دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: این کودک که ظاهر و لهجه‌اش هم مانند خانواده افغان شده بود، از موضوع ربوده شدنش هیچ اطلاعی نداشت.

این مقام قضایی تصریح کرد: خانواده زرندی، زوج افغان را شناسایی و با دیدن پسرشان اشک شوق ریختند.

دادستان سیرجان تصریح کرد: برای اثبات ادعای خانواده اهل زرند، آزمایش DNA از جوان شانزده ساله و والدین او انجام و برای بررسی و اعلام نظر قطعی به آزمایشگاه اصفهان ارسال شده است.

بخشی بیان کرد: زوج افغان بچه‌دار نمی‌شدند و انگیزه آنها از این کودک‌ربایی نیز به احتمال فراوان نداشتن بچه بوده که پس از ربودن نعیم به افغانستان گریخته و شانزده سال بعد به سیرجان بازگشته بودند.

دادستان سیرجان یادآور شد: نعیم به علت ۱۶ سال زندگی در یک خانواده افغان و بی‌اطلاعی از گذشته خود، هنوز برای پذیرش حقیقت ماجرا و زندگی در کنار خانواده اصلی خود آمادگی روانی ندارد.


سایت سرگرمی و تفریحی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.