رهبر معظم انقلاب: اگر اتحاد کشورهای مستقل و اسلامی به صورت جدی وجود داشت، شاهد مسائل سوریه و بحرین نبودیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار خانم شیخ حصینه ماجد نخست وزیر بنگلادش و هیأت همراه، با اشاره به سابقه فرهنگی و کهن ایران و بنگلادش و رایج بودن زبان فارسی در گذشته دور در بنگلادش، تأکید کردند: ارتباطات عمیق فرهنگی، زمینه بسیار مناسبی برای همکاریهای سیاسی، بین المللی، اقتصادی و اجتماعی است.

ایشان با اشاره به جایگاه تأثیرگذار بنگلادش در سازمان کنفرانس اسلامی، جنبش عدم تعهد و گروه D8، افزودند: همکاری​های کشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت های یکدیگر، قطعاً در جهت منافع ملتهای مسلمان و قدرت روزافزون آنها خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی تنها راه مقابله با سیاست​های قدرت​های زورگو را نزدیکی و همکاری کشورهای مستقل و اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: ‌اگر این اتحاد و همکاری بصورت جدی وجود داشت، اکنون نباید شاهد مسائل تأسف بار در سوریه و بحرین می بودیم.

خانم شیخ حصینه ماجد نخست وزیر بنگلادش نیز در این دیدار با تأیید سخنان رهبر انقلاب اسلامی گفت: کشورهای اسلامی و کشورهای مستقل باید با بسیج امکانات و ظرفیت های خود مانع از تصمیم گیری قدرتها برای دیگر کشورها شوند.

وی همچنین تأکید کرد: بنگلادش خواهان گسترش روابط خود با ایران در زمینه های مختلف بویژه در بخش های اقتصادی و تجاری است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.