رهبر معظم انقلاب: دفاع مقدس آزمون بزرگ ملت ایران در بروز استعدادها بود

ایران > رهبری– ممتازنیوز:
رهبرمعظم انقلاب در دیدار دست انداران کنگره ۱۰ هزار شهید استان مازندران، دفاع مقدس را آزمون بزرگ ملت ایران در بروز استعدادها دانستند و تاکید کردند: حرکت عظیم جوانان در دفاع مقدس معجزه انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار دست اندرکاران کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان مازندران که ۲۵/۹/انجام شده بود، امروز (پنج شنبه)۹۲/۱۰/۱۲  در کنگره سرداران و ۱۰ هزار شهید استان مازندران که در مصلای شهرستان ساری برگزار شد، پخش شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در این دیدار، شهدا و مجاهدان را سرآمدان دوران معرفی و تصریح کردند: بزرگداشت و احیاء یاد و منش شهیدان با انجام کارهای پژوهشی و تولید آثار مکتوب و چند رسانه ای از سیره و زندگی آنان امری بسیار ضروری است که لازم است کارهای صورت گرفته در این زمینه عمیق، دقیق و با بهره گیری از هنر و تحقیق باشد تا ماندگار و اثرگذار شود.

ایشان، حرکت عظیم جوانان در دفاع مقدس را معجزه انقلاب اسلامی خواندند و خاطر نشان کردند: دفاع مقدس علاوه بر اینکه آزمون بزرگی برای ملت ایران بود، آزمونی برای بروز استعدادهای برجسته اشخاص و مناطق مختلف کشور نیز بود و این عرصه بزرگ سبب شد تا استعدادهای مکنون کشور هرچه بیشتر بروز یابد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با یادآوری رشادت‌های سرداران شهید از جمله باکری، خرازی، باقری و بروز شگفت آور استعداد آنان در دوران دفاع مقدس تاکید کردند: عرصه دفاع مقدس زمینه ای فراهم کرد تا از این جوانان، استراتژیست ها و فرمانده هان زبده ی نظامی ساخته شود که بتوانند یک ارتشِ مجهّز پشتیبانی شده ی از سوی قدرتهای بزرگ را با آن همه ساز و برگ نظامی در محاصره بیاندازند.

رهبر معظم انقلاب همچنین با یادآوری سابقه دیانت، فدرکاری، وفاداری، اخلاص و کارنامه درخشان استان مازندران از نقش مردم این استان در صحنه های مختلف انقلاب، از جمله دوران دفاع مقدس و سازندگی قدردانی کردند.

اجلاسیه کنگره سرداران و ۱۰ هزار شهید استان مازندران امروز در ساری برگزار شد.

در این اجلاسیه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری این کنگره از طریق تصویری پخش شد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.