رهبر یک ائتلاف سیاسی : همه احزاب لیبی باید زیر یک پرچم قرار گیرند

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه از طرابلس ، وی گفت : ما صادقانه خواهان انجام یک گفت و گوی ملی برای قرار گرفتن همه در یک ائتلاف و زیر یک پرچم و دستیابی به یک مصالحه و اتفاق نظر هستیم که بر مبنای آن بتوان قانون اساسی کشور را تدوین کرد و دولت جدید تشکیل داد.

وی ادامه داد : در انتخابات دیروز، مطلقا کسی برنده یا بازنده نبود.برنده انتخابات هرکس باشد مهم نیست چرا که برنده واقعی تنها خود لیبی است.

این اظهارات وی خطاب به خبرنگاران در مقر حزبش ساعاتی پس از آن ایراد شد که رهبر حزب رقیب عدالت و عمران اعلام کرد که ائتلاف نیروهای ملی در حوزه های انتخاباتی پایتخت و بنغازی در شرق کشور عملکرد خوبی داشته است.

جبرئیل گفت : ائتلاف نیروهای ملی که یک جبنش ملی متشکل از طیف های مختلف از نظر هویت و ایدئولوژی است، از نتایج رسمی که توسط کمیسیون انتخابات اعلام خواهد شد، متابعت خواهد کرد.

پیشتر ، رسانه های محلی و اعضای این ائتلاف از جمله دبیر کل آن اغلام کرده بودند که شمارش آرا ی نخستین انتخابات آزاد در لیبی از زمان خلع رژیم معمر قذافی از قدرت در سال گذشته میلادی نشان از برتری ائتلاف نیروهای ملی دارد.

در حالیکه شمارش آرا انتخابات پارلمان ادامه دارد،جهان در انتظار نتیحه انتخابات است تا ببیند پیروزی اسلام گرایان در مصر و تونس در لیبی نیز تداوم خواهد یافت یا نه .

مترجمام ۱۴۰۳ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۰۰۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.