روابط ایران و آفریقا در حل بحران‌های منطقه‌ای موثر است

۱۱ام بهمن ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تجربه کشورمان در حل بحران‌های منطقه‌ای و داشتن فناوری‌های نوین، روابط ایران با آفریقا را وارد فصل جدیدی کرده است.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به روابط ایران و کشورهای آفریقایی و تاثیر این روابط بر حل بحران‌های منطقه‌ای اظهار داشت: حضور ایران در نشست سران اتحادیه آفریقا سبب ایجاد فصل جدیدی در روابط ایران با کشورهای آفریقایی به خصوص اتیوپی شده است که این موضوع به حل بحران‌های منطقه‌ای کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های انسانی و اقتصادی قاره آفریقا، جمهوری اسلامی ایران می تواند با استفاده از ظرفیت‌های نفتی و گازی نقش به سزایی در پیشرفت این قاره ایفا داشته باشد.

هانی‌زاده تصریح کرد: حضور چندین کشور آفریقایی در مجامع بین المللی می‌تواند پشتوانه خوبی برای ایران در بحث انرژی هسته‌ای باشد و با توجه به حضور این کشورها در جنبش عدم تعهد که ریاست آن به عهده ایران است، کشورمان می تواند از موقعیت خوبی در حل بحران‌های منطقه‌ای برخوردار باشد.

این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای عدم حضور ایران در اجلاس سران کشورهای آفریقایی به کار برد اما نتوانست مانع حضور ایران در این اجلاس شود.

هانی‌زاده تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در طول ۳۰ سال قبل تلاش کرده به کشورهای آفریقایی برای رسیدن به استقلال کمک کند لذا با حضور خود در این اجلاس توانست در حل بحران‌های منطقه‌ای و بیداری اسلامی در شمال آفریقا نقش ویژه‌ای ایفا کند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: تشکیل ارتش متحد آفریقا با استفاده از تجربیات ایران در عرصه نظامی گام موثری در پیشبرد حل بحران‌های موجود در آفریقا خواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.