روابط ایران و پاکستان به نفع ملت‌های منطقه است/پیوند میان پارلمان‌های عضو اکو آغاز مناسبی برای اقدامات بزرگ

۲۵ام بهمن ،

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از سفر ۳ روزه به پاکستان و شرکت در اجلاس روسای مجالس عضو اکو و دیدار با مقامات پاکستان دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از سفر ۳ روزه به پاکستان و شرکت در اجلاس روسای مجالس عضو اکو و دیدار با مقامات پاکستان دقایقی قبل وارد تهران شد.

لاریجانی در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران دربارهٔ نتایج این سفر گفت: ایجاد نهادهای منطقه ای و همگرایی هایی در منطقه، از جمله پیوند میان پارلمان های عضو اکو آغاز مناسبی برای اقدامات بزرگ تر است.

وی با اشاره به حضور بیگانگان در منطقه و مزاحمت برای ملت ها گفت: در چنین شرایطی نزدیکی کشورها از جمله اعضای اکو می تواند به حل مشکلات و مقابله با مزاحمت های بیگانگان کمک کند.

رئیس مجلس ظرفیت اعضای اکو در مناسبات سیاسی، اقتصادی را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: جمعیت ۴۰۰ میلیونی کشورهای عضو و همچنین مزیت های اقتصادی، فرهنگی و منابع خدادادی و استعدادهای سرشار می تواند اعضای عضو اکو را در رسیدن به همگرایی منطقه ای روز افزون کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: در این اجلاس برگزاری کنفرانس هرساله در یکی از کشورهای عضو، تشکیل مجمع عمومی و همچنین ایجاد دبیرخانه فعال به منظور پیگیری توافقات و نقطه نظرات اعضا مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود:کشورهای عضو می توانند بویژه از راه های مواصلاتی و اتصال راه آهن شمال به جنوب و شرق به غرب همکاری های خود را گسترش دهند و دبیرخانه نیز اقدام مناسبی برای پیگیری پیشنهادات اعضا است و جمهوری اسلامی ایران نیز پیشنهادات مناسبی در این زمینه برای تقویت همکاریها و تعاملات منطقه ای بویژه میان اعضاء ارائه داد.

رئیس مجلس همچنین با اشاره به دیدارهایش با مقامات پاکستان از جمله رئیس جمهور و رئیس مجلس این کشور گفت: در این دیدارهای مبسوط مسائل اقتصادی و سیاسی میان دو کشور و مسائل منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی اضافه کرد : همچنین در این دیدارها دربارهٔ بعضی از پروژه های مشترک میان دو کشور از جمله خط لوله گاز که گام های مناسبی در اجرای آن برداشته شده است و بحث های خوب و جامعی به منظور پیشرفت این پروژه ها صورت گرفت.

لاریجانی افزود: دو کشور ایران و پاکستان می توانند در حل مشکلات منطقه ای و همچنین تعاملات دو جانبه بیشتر از وضعیت فعلی گام های عملی بردارند و روابط دو کشور به نفع ملت های منطقه است.

وی همچنین دیدارهای جداگانه با ۶ تن از روسای مجالس کشورهای عضو اکو را مناسب و سازنده عنوان کرد.

در مراسم استقبال از لاریجانی در فرودگاه مهرآباد ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس، سه تن از معاونان مجلس و تعدادی از اعضای هیات رئیسه و همچنین روسای کمیسیون های امنیت ملی، اقتصادی، عمران، صنعت و معدن، قضایی، بهداشت ، رئیس مرکز پژوهش ها و تعداد دیگری از نمایندگان حضور داشتند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.