روایتی از «مرثیه گمشده» خسرو سینایی

جام جم آنلاین: مستند «قطعاتی برای یک مرثیه» با نگاهی به فیلم «مرثیه گمشده» از شبکه مستند پخش می‌شود.

مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم مستند سینمایی «مرثیه گمشده» ساخته خسرو سینایی، دوشنبه، ۲۳ مردادماه، ساعت ۱۶ در برنامه «یک فیلم، یک تجربه» نمایش داده می‌شود.

مستند «یک فیلم، یک تجربه» ساخته ناهید دل آگاه سلسله برنامه‌ای‌ است که در آن به بررسی یک فیلم همگام با فیلمساز آن پرداخته می‌شود و این بار در مستند «قطعاتی برای یک مرثیه» ساخته محمد فرزین‌نیا این فیلم با حضور همایون امامی، روبرت صافاریان و امید روحانی نقد و بررسی می‌شود.

«مرثیه گمشده» ساخته خسرو سینایی در سال ۱۳۶۲ ساخته شد و روایت زندگی هزاران لهستانی‌ است که در سال‌های جنگ جهانی دوم به ایران پناهنده شدند. این فیلم، وقایع فوق را از خلال عکس‌های به جا مانده از آن دوره (۱۳۲۰ و ۱۳۳۲ مصاحبه با افرادی که آن دوره را به خاطر دارند، و به ویژه مصاحبه با خانم آنا بوروکوفسکا که خود جزو همین مهاجران لهستانی بود، بررسی کرده است. آنا که برادرش را در اردوگاه‌های سیبری از دست داده بود، در تهران با مردی ایرانی ازدواج کرده و برای همیشه در این کشور ماند و …

به گزارش فارس، مجموعه «یک فیلم، یک تجربه» با هدف بررسی ساخت مهم‌ترین آثار تصویری ایران هر روز ساعت ۱۶ از شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز ساعت ۱۱ روز بعد پخش خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.